Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /home/supertenere.cz/supertenere.cz/plugins/content/youtubeplugin/youtubeplugin.php on line 52
Vytunění motoru
Jak udělat ze 750@850?
No v Německu to dělají normálně a prý jim tam nevadí, když přehodí celý motor, ale to u nás nejde, jelikož typ motoru musí být stejný.
Takže – není to nic složitého – potřebujete buď části motoru nebo celý z TDM850 – konkrétně typ 3VD. Sice se dá použít i 4TX, ale pak je prestaba složitější, jelikož se musí upravovat horní část motoru a nelze použít karter ze 750. Takže potřebujete – Váš 750 motor (3TD,3LD,3WM..) a kliku, hlavy, ventily, písty z 3VD(TDM). Je samozřejmě lepší rovnou i přetryskovat karburátory a dát CDI, aby vše ladilo. Zde máte návod od člověka, který to dělal. Jinak v Německu je machr co to včetně práce a materiálu dělá za 800,-EURo a nepotřebujete změnu v techničáku, protože kartery zůstanou původní. Chtěl jsem toto zvládnout, ale bohužel nejsou penízky a zatím ani motor 3VD. Jinak detailnější návod samozřejmě mám, takže pokud někdo má zajem a umí německy/anglicky ať se mi ozve. Další možností daleko jednodušší je jen dát válce+písty+kroužky z 3VD a dostanete motor o objemu cca 800ccm s nižším kompresním poměrem, protože klika z 3VD má jiný zdvih než 3LD. Jelikož můj cíl byl motor 5PS, nějak detailněji prakticky jsem to nezkoumal, ale mohu poradit..
Údržba motoru
Spotřeba
Spotřeba docela velká co? Když jsou těžké ruce tak vždycky… No ale vážně – víme že je to trocha žíznivý motor a proto těžká rada, ale nejlíp je juknout na jehlu a tu poposunout na druhý stupínek od zhora, takže tam bude skoro celá zajetá(já ho mám na posledním a jede jako z praku taky – já mám ale přetryskované karburátory). Jasně že lehká ruka je jistější, jenže to holt zas tak moc nejde že ;-). Platí ale že kvalitně seřízený motor s dobrými svíčkami se slušnou kompresí nemůže žrát nějak mnoho. Doporučuji koupit jehly od DYNOJETu, protože mají vypracovaný tvar a dodávají motoru lepší průběh výkonu. Další důležitá výměna spočívá ve výměně jehlových komínků a jehel, kdy pak spotřeba se pohybuje mezi 5-6l/100km dle stylu jízdy.
Strana 1 z 2
- Začátek
- Předchozí
- 1
- 2
- Následující
- Konec