Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Podělte se s ostatními o zkušenosti
Odpovědět
Uživatelský avatar
MotoTraveller
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 909
Registrován: sob čer 28, 2008 8:52 am

Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od MotoTraveller » ned čer 09, 2019 1:23 pm

Yamaha XT 700 Ténéré – pohledem mototuláka

Yamaze se opravdu povedl husarský kousek v době, kdy cestovní endura střední třídy nabírají na bachratosti, futuristickém vzhledu a výrobci se předhánějí kdo má víc elektroniky. Yamaha vykouzlila štíhlé enduro ve stylu Dakarských speciálů. A to se mi líbí. A vypadá to, že ne jen mě. O tom vypovídá zhruba 100 závazných objednávek na motorku, kterou ještě nikdo pořádně neviděl a natož se na ní svezl. Měl jsem možnost se na ní svézt ve dvou časech při akci Ténéré Tour 2019 konané v Leskové u slovenských hranic. Registrace na jízdy byla během pár dní beznadějně plná. Jezdilo se ve skupinách po místních silnicích jak v Čechách tak i na Slovensku ,ale také i po rozbitých cestách a šotolině.
P1110872.JPG
No a jdem na to. Jak se mi s ní vlastně jezdilo a jaký z ní mám pocity? Nevím jestli jsem napsal vše co jsem chtěl, ale je to co mne druhý den po jízdách napadlo a považuji za důležité. Nebudu tu popisovat technický parametry to se dočtete kdekoliv, ale mé pocity a potřehy, které považuji za důležité z hlediska mototuláka. Na detailnější posouzení si budu muset počkat až bude k dispozici předváděcí kousek na delší čas.

Motor
Měl jsem velká očekávání vzhledem k referencím majitelů Yamahy MT-07 a Tracera 700, kteří říkali, že motor jede fakt parádně. Po nastartování mne překvapil příjemný zvukový projev motoru. Jo to se k endurku hodí. Jedna XT 700 tam byla i s Akrapovičem, který ten zvuk ještě podtrhnul, ale vůbec by nevadilo, kdyby byl ještě trochu hlasitější. Startování probíhá jednoduše a rychle. Nemusí se čekat, než se načte kdejaká elektronika. Prostě otočím klíčkem a zmáčknu startér. Motor hned chytá a my si zatím zapínáme bundy a bereme helmy. Nasedám a řadím za 1. Spojková páčka jde krásně z lehka a řazení také. Rozjíždím se a pociťuju touhu motoru se vytáčet. To vypadá slibně. Kdybych měl hodně krátce shrnout zážitky z první jízdy, která trvala cca 35min, tak bych mohl říct. TO UŽ JSME TADY? Jak jsem měl velká očekávání, tak jízda na XT 700 Ténéré je ještě předčila. Naprosto jsem si to užíval. Motor svižně tahá bez remcání za jakých-koliv otáček. Když vezmu řádně za plyn, tak cítím jak má snahu mi motorka podjet pod zadkem. Faktor zábavy teda má. Pokud se mi řadit nechce, můžu klidně na 6. rychlost zpomalit na 50km/h, kdy má motor nějakých 2200 ot/min. a při přidání plynu se bez škubání v pohodě rozjede. Tady bych měl přirovnání k mé Yamaze XTZ 750 Super Ténéré, která má krásný hladký projev motoru už od nejnižších otáček, ale u nové XT 700 je ještě dravější a výkonější. Při jízdě okolo 100 km/h si motor v klidu na šestku točí nějakých 4500 ot/min.

Jakožto vlastník i větší XT 1200 a také bývalý vlastník BMW R 1200 GS, můžu s klidem napsat, že motorka s tímto motorem jede prostě nádherně. To jen pro představu, aby si někdo neřekl. No jo týpek jezdí na archaický XTZ 750 a proto si myslí, že to jede. Stejný ohlasy jsem slyšel i od majitele KTM 990 a dalších lidí, kteří sedlají silnější stroje. A jaké to byly ohlasy? Tak to jsem nečekal, jede to parádně, kdyby mi to někdo říkal tak mu neuvěřím. Jo za mne pro tohle endurko, je tento motor dostačující a svým chování ideální pro dlouhé cestování i jízdu kolem komína a má i ten fun faktor, který dělá radost z jízdy. Z mé zkušenosti na cestách oceňuju klidný projev motoru v nízkých otáčkách, kdy neškube za řetěz a má dost síly. To se hodí při naložený motorce a pomalý rychlosti třeba v technických pasážích a nebo i jen v přímořských městečkách s úzkými a strmými uličkami.

Druhou jízdu jsem absolvoval ve 2 se spolujezdkyní, abych zjistil jak se motorka chová i při zátěži. Výsledek mne překvapil ještě víc. Vůbec jsem nepozoroval žádný úbytek výkonu. Motorka jela jako kdybych tam byl sám. S jediným rozdílem, že při řádném přidání plynu se mi už nesnažila ujet pod zadkem, ale i tak řádně zrychlovala.

Motor za mě nemá chybu a je jasné, že každý koník navíc je fajn, ale tahle motorka jich na své použití víc nepotřebuje.

Posez a jízdní pozice a ovladatelnost
K zapůjčení byl standartní model, zvýšený a snížený. Pro představu já mám 176cm a 78kg. Na standartním modelu jsem seděl s oběma nohama na zemi, ale dotýkal jsem se jen přední částí nohou a paty byly ve vzduchu. Na zvýšený verzi jsem stál jen na špičkách. A na snížený verzi celýma nohama na zemi. To jen pro představivost. Je jasné, že se dá ještě upravit jak snížení tak i zvýšení.

Snížení - je řešeno sadou pro snížení v příslušenství Yamahy a to kostmi v přepákování https://www.yamaha-motor.eu/cz/cs/produ ... 205-00-00/. Dále se dá snížit posunutím předních tlumičů v brýlých.

Zvýšení - je řešeno přitvrzením pérování a rally sedlem, který je vyšší. Od kluků co si jí zkoušeli a byly vysoký, tak by ještě k tomu potřebovali nástavce na řidítka.

Jízdní pozice byla pohodlná a všechno správně po ruce. Jako bych už na ní někdy jel. Jízda ve stupačkách byla pro mojí postavu ideální. Sakra takhle dobře nastavený to nemám ani na své. Co se týká sedel. Standartní je pohodlné a jezdec po něm neklouže. Odendavací na klíček je jen jeho zadní část, kde není moc místa na uložení nějakých věcí, ale dá se místo něj osadit plotna na bágl. Super. Příplatkové a jednodílné sedlo je také pohodlné, ale ne tak jako standartní – můj pocit. Pro jízdu v terénu bude, ale určitě lepší. Po projetém okruhu mne na něm zadek nebolel - takže cajk. Bohužel mne nenapadlo se pod něj podívat a tak je možný, že ještě nějaký úložný prostor by se tam našel.

Ovladatelnost motorky byla pro mě dalším překvapením. Motorka působí lehkonoze a to jak při manipulaci na místě tak i při jízdě. Pocitově jí tipuju tak na 180kg i když má mít víc. Žádné vysoké těžiště se nekoná. Při jízdě po silnici je stabilní a zatáčky jede jako po kolejích. Necítil jsem žádný náznak nervozity a nebo nějakého zavlnění a to ani ve dvou. Po rozbitých a šotolinových cestách se také chovala příjemně a předvídatelně, jak v jednom tak i ve dvou.

Podvozek se dá nastavit dle jezdce a to jak zadní pérování tak i přední tlumiče. Zadní je KYB single s nastavením předpětí a odskoku. Předek je plně nastavitelná KYB 43mm (Kayaba). Přední brzdy fungují parádně. Někdo říkal, že i líp než na XT 1200 což je už co říct, ale mě připadli tak akorát. Dobře dávkovatelný a velice dobře brzdí. K brzdění jsem s klidem používal 2 prsty a dalo by se i jedním jak z lehka to jde. Zadní brzda brzdí také dobře a neměl jsem problém zpomalit i ve dvou když jsem potřeboval. Někdo tam říkal, že je slabší, ale já to nepozoroval. Možná i proto, že zadní brzdu používám jen k mírnému zpomalení a jinak používám kombinaci obou brzd. Co hodnotím také kladně je sklopná páka zadní brzdy, což nebývá standardem.

Co možná může někomu vadit, je na pravé straně spojkové víko, které je dáno konstrukcí motoru a trochu vystupuje do strany. Mně vůbec nevadilo, protože jezdím na „kačera“ tzn. špičky od sebe. Pokud bych chtěl úzký posaz se špičkami nad zadní brzdou a řadičkou. Tak tam trochu zavází, ale z reakcí lidí to bylo tak, že to není nic co by vysloveně vadilo nebo byl problém. Naopak při jízdě ve stupačkách a úzkým postoji nezavází vůbec.

Spokujezdkyni chyběla vzadu madla, aby se mohla držet při brždění a nebo si jen změnit posaz. Vzhledem k úchytům na kufry si myslím, že nebude problém tam madla přišroubovat. Ostatní pocity a reference spolujezdkyň nechám na nich.

Ostatní poznatky a postřehy
Na motorce jsem našel pár věcí, které mne potěšili a i pár věcí který bych pozměnil.

Skvěle jsou vymyšlený v plastu vylisovaný madýlka pod podsedlovkou před zadním blatníkem. Ty slouží k tomu, když si potřebuju odhodit zadek motorky do strany. Paráda. Dobře je také svým umístěním vymyšlená nádobka na chladicí kapalinu na levé straně motoru. Je dobře přístupná a i dobře viditelná hladina vody. Jestli to nebude problém z důvodu teploty motoru, nedokážu v tuto chvíli posoudit. Přístrojový panel je dobře čitelný a je ovladatelný i ze řídítek. Co na něm je za údaje je vidět z fotky, ale v překlikávacím menu jsou celkové kilometry, 3x tripmaster, 2 údaje o spotřebě, teplota vzduchu a teplota chladicí kapaliny. Co se týká přístrojovky , tak je pružně uložená na silentblocích a při jízdě po nezpevněné cestě se lehce třepe. To není ideální. Co mi spíše vadí je ,že je přístrojovka situovaná nahoru a zabírá dost místa pod hrazdou. To znamená, že pokud si něco připevním na hrazdu (navigaci, roadbook) tak už bude moc vysoko a bude mi bránit ve výhledu. Místo pro budíky je to super pro pohodlné sledování údajů, ale z mého cestovatelského hlediska, bych si tam radši dal navigaci nebo roadbook. Do toho člověk kouká častěji a potřebuje ho mít v zorném úhlu. Informace z přístrojovky jsou pro mne spíše orientační a podružné.
Obrázek

Motorka může mít příplatkovou výbavu Rally a nebo Explorer a nebo si majitel může vybrat jen určité části výbavy. Co bych si vybral já pro expediční stroj by byl šusplech pod motor a padací rámy. Šusplech vypadá dobře a bytelně. Jen na pravé straně jak je vodní pumpa ho měli ještě víc vyhnout do strany aby jí líp chránil, ale to můžou obstarat padací rámy. Další v řadě by byl taky hliníkový kryt chladiče. Co považuju za skvělé řešení je vodítko řetězu při spodní straně kyvky. Horní hliníkový kryt řetězu je moc pěkný, ale spíš designový. Plast odvede stejnou práci. Pokud bych to myslel s offroadem vážně, tak jednodílný sedlo by byla má volba, ale není nutné. Co je skvělé u dvoudílného sedla je, že druhá část se dá odendat a na jeho místo připevnit hliníková plotna na bagáž. To je palec nahoru. No a hlavní stojan pokud není v základu. Přední blatník má drobnou možnost posunu nahoru a dolů což je dobré, ale nebude problém si ho předělat dle svého uvážení. O kufrech a nebo báglech se nebudu rozepisovat, protože každému vyhovuje něco jiného a nabídka výrobců bude veliká.
IMG_20190608_080229.jpg
IMG_20190608_080838.jpg
IMG_20190608_080544.jpg
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Co závěrem?

Ano je to plnohodnotný nástupce staré Yamahy XTZ 750 Super Ténéré, jakožto enduro střední třídy a vyplňuje tak mezeru v portfoliu Yamaha. Yamaho tak teď ještě nějaké jednoválcové endurko bez motohodin a rodina je uzavřena.

Yamaha XT 700 Ténéré bude skvělé enduro pro cestování na kraj světa díky minimalizaci elektroniky a jednoduchosti, tak i na off vyjížďky typu Rumunsko, Bosna či Albánie. Minulý rok jsem projížděl Mongolsko a dokážu si představit , že tato motorka by mi tam dělala velice dobrou společnici. Vzhledem k „hodnému“ charakteru motoru a opravdu lehkého ovládání je to i vhodný stroj do města, či do práce, kde řidiče neunaví při posouvání se v kolonách či manévrování v pomalých rychlostech. Dokážu si představit a nebo už si představuju jí mít v garáži :yes :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) MotoTraveller dne ned čer 09, 2019 8:54 pm, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
MotoTraveller
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 909
Registrován: sob čer 28, 2008 8:52 am

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od MotoTraveller » ned čer 09, 2019 6:05 pm

Ahoj je tu jeden dobrý dotaz - jak je řešeno zvýšení a snížení motorky.

Snížení je sadou pro snížení v příslušenství Yamahy a to kostmi v přepákování https://www.yamaha-motor.eu/cz/cs/produ ... 205-00-00/. Dále se dá snížit posunutím předních tlumičů v brýlých.

Zvýšení
je řešeno přitvrzením pérování a rally sedlem, který je vyšší. Od kluků co si jí zkoušeli a byly vysoký, tak by ještě k tomu potřebovali nástavce na řidítka.

SlavekTDM
Už něco vím
Příspěvky: 62
Registrován: čtv kvě 14, 2015 1:38 pm

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od SlavekTDM » ned čer 09, 2019 7:35 pm

Az si ji budu objednavat, tak vyssi sedlo, nastavce na riditka a centrstojan budou nutnost. Uz se tesim, az bude mit Kabourek testovacku.

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6921
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od jenik » pon čer 10, 2019 7:13 am

Recenze presne podle meho gusta! Zadne plky, ale hezky k veci od fakt cestovatele.

Diky Davide, super clanek :)
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Uživatelský avatar
MotoTraveller
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 909
Registrován: sob čer 28, 2008 8:52 am

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od MotoTraveller » úte čer 11, 2019 12:32 pm

Díky Jendo :)

SlavekTDM
Už něco vím
Příspěvky: 62
Registrován: čtv kvě 14, 2015 1:38 pm

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od SlavekTDM » pát čer 14, 2019 12:03 pm

Nechce jet někdo příští víkend do Rakouska do Spielbergu?
Yamaha Ténéré 700 Demo Tour
Sa., 22. Juni 2019 09:00 - So., 23. Juni 2019 18:00 CEST

Frk
Už něco vím
Příspěvky: 95
Registrován: úte úno 23, 2016 7:40 am
Bydliště: Brno

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od Frk » sob čer 22, 2019 11:37 pm

Ahojte.
Já byl také v Karlovicích svézt se na Tenerce. Určité dojmy jsem potřebaoval "vstřebat" a proto jsem s těmito řádky nepospíchal.
Podařilo se, že jsem se utrhnul na celý víkend dokonce s bonusem v podobě volného pátku. Provětral jsem moji S10 a kamarád své DR 800, staré vrány si přišly na své. Koncepce výletu byla bezvadná. Pátek, sobota jsme na bábinkách intenzivně pojezdili přes 600 km po cestách i necestách Valašska a Beskyd. V neděli ráno jsme přesedli na novou Tenerku a z ní zase skočili na vrány a frčeli už čistě po asfaltu domů.
Vezmu to od konce. Po dvou týdnech od seznámení s Tenere 700 mám jasno. Jsem rád, že japonec motorku poskládal právě takto. Když jsem před půl rokem střílel od pasu, kam asi tak nová Tenere 700 míří v souboji s konkurenty (viewtopic.php?f=34&t=2540&p=38559#p38559), nemýlil jsem se. Svezl jsem se, nepadnul jsem na zadek a neměl chuť vránu poslat do kopřiv, jít vydojit bankovní konto a běžet k dealerovi zapsat se do pořadníku na novou. A s odstupem dvou týdnů teď s plným vědomím píšu, že právě takovou motorku já chci. A myslím si, že právě takových nás je většina. Nemám potřebu frajerovat jakýmkoliv extrémem. Já chci jet, užívat si jízdu ve všech podmínkách a to vše na vlně důvěry ve spolehlivost stroje.
Při přesednutí z S10 na T700 se u mě nedostavil žádný wow efekt. A ani u kamaráda bigaře, se kterým jsme byli ve spojení interkomem a dojmy sdíleli. Navzájem jsme se naváděli ve smyslu "zaměř se na toto, sleduj tohle, vyzkoušej to takto". Bylo to fajn, člověk toho za ten krátký čas stihnul nasát a zachytit více.
Teď s odstupem času jsem pochopil, proč jsem si z nové T700 nenadělal do prádla. Je to proto, že jsem se na ni cítil jako doma. Absolutně v klidu, nic mě nevyvedlo z míry. Prostě motorka pro mě. A pro kohokoliv, kdo chce motorku do pohody či nepohody.
Pochopil jsem, že T700 posune moje požitky z jízdy dále a výše. Ne však nějakou extra specifickou, výstřední vlastností. Pro mě má bezvadný poměr klidu, temperamentu, pohodlí, zpětné vazby. Ovládá se snadno, je příjemně hravá, ale zbytečně nesvádí k blbnutí. Posez je akorát vysoký (já 175 cm), vzpřímený, motorka je do ruky lehká (já 68 kg).
A také mi došlo, že moje stará dáma S10 je přes svůj věk skvělý stroj. A dovolím si odvážně tvrdit, že v jistých ohledech byla (je) S10 lepší než T700. Ale to jsou v dnešní hektické době jen drobné detaily, které už zákazníka nezajímají.
Zpátky k T700. Motorka tak, jak je, dává smysl. Kdo má rád nekompromisní řešení, kdo potřebuje ukázat "že na to má", kdo chce zvětšit svoje EGO, kdo se v životě vyhýbá kompromisu, ten nad T700 pravděpodobně ohrne nos. A jiný řekne stejně jako já, že T700 je přesně to, co chci, co odpovídá mému osobnímu nastavení za řídítky, za volantem... prostě v životě.

Považoval jsem za podstatnější předložit vám spíš omáčku okolo o tom, jak jsem tuhle motorku pochopil. Jednotlivosti a detaily, které jsem zaznamenal a které můžu na T700 kritizovat a chválit, nechávám do nějaké budoucí diskuse.

SlavekTDM
Už něco vím
Příspěvky: 62
Registrován: čtv kvě 14, 2015 1:38 pm

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od SlavekTDM » ned čer 23, 2019 9:17 pm

Tak, vyzkousel jsem Tenerku na RedBull Ringu a i v terenu. I pres kruty pocasi jsem si to fak uzil i s Pumpidem, ktery jel na jeho Supertenere 750. Nova sedmistovka me fakt hrozne bavila. Jsem rozhodnuty prodat baworaky a jit do ni. Mam od Kabourka slibenou testovaci jizdu uz na cervenec a uz se tesim, jak se svezu.
Co me bavilo:
Super motor, tocivej, silnej i v nizkych otackach
Podvozek - vybornej, i pres maly zdvihy
Pozice v sedle - u rally vybavy s vyssim sedlem ideal.

Co me stvalo:
Kryt spojky, prekvapive jen na miste. Pri jizde to bylo OK, v sede i vestoje. Ale je na 2 sroubech, pujde sundat.
Riditka by mely byt vys - za priplatek mozno... Navic byly trochu uzky a jsou konicky bez hrazdicky, takze bude slozitejsi je nahradit.
Radici paka u testovacich kusu byla hrozne vysoko, i s enduro botou jsem musel zdvihnout nohu.
Otackomer, skoro neni videt.
A u meho kusu zrejme prokluzovala spojka, a nebo jen prokluzovalo zadni kolo na ty vode...

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6921
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od jenik » pon čer 24, 2019 6:50 am

Presne tohle se mi na Vasich recenzich libi, zadna blazniva superlativa, proste jen napisete o co jde a jak to padne do ruky.

Ja ji bohuzel jeste nejel a srovnaval bych ji se svoji 3AJ, ktera krome toho ze ji proste nevoni rychlosti nad 110 je uzasna.

Obrázek
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Uživatelský avatar
Flash
Všeználek
Příspěvky: 1135
Registrován: pon kvě 17, 2010 11:50 am
Bydliště: Žamberk

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od Flash » pon čer 24, 2019 7:57 am

co se týká toho prokluzu spojky (někdo to nazve kroutícím se zadkem) i když jsem na ni nejel, tak tipuji že by to mohlo být tímto - motorka nemá kontrolu trakce a má dostatek výkonu na protočení kola. Kdo sedne z motorky která má kontrolu trakce na toto tak věřím že je zvyklý za to vzít a pak se diví že se to kroutí, prokluzuje atp.
ale je to jen domněnka...a teorie
If you see the flash, it's already too late ! :-D

David323
Začínám
Příspěvky: 6
Registrován: pát úno 10, 2017 5:47 pm

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od David323 » čtv čer 27, 2019 4:57 pm

Dobrá recenze,díky...Teď budu trošku rejpálek,ale snažím se vždy koukat na obě strany mince.Nějak mi bleskl hlavou případ testu jakési nové škodovky,kdy ji novináři vzali na tajňáka na výkonovou brzdu,neb se jim zdálo,že jede až moc, a ukázalo se,že je slušně nadopovaná..Takže ano,dost možná se budeme ještě divit,což bych nerad,neb i přes to,že jsem ji naživo ani neviděl,mám ji objednanou.Sám dealer ji nazýval paní Colombovou,neb produkční verzi ještě nikdo neviděl,ale jedním dechem dodával,že se s ní Yamaha opravdu crcá,neb chce jít ven se špičkovým produktem...a já jí asi věřím...Koukám po ní cca rok,zdá se být motka přesně pro mě.Už před lety jsem si říkal,že moje DR650 s R2 motorem by musela být pecka,a pak jsem objevil T7.Jo,projel jsem se i na KTM 950 adv,kterou jsem chtěl,ale....odspodu nejede,nahoře jede moc,a ty vibrace jsem nezažil ani na jednom kladivu,které jsem kdy měl,strašný.Ale motorka je to pěkná,to ano.Každopádně se mi na ST jezdilo líp než na Adv,a proto jsem potěšen příspěvkem kolegy shora,že se na T7 cítil jako doma..Je to další oluvko do pomyslné misky vah s názvem "koupě naslepo není píč..ina" ,resp. jsem rád,že jsem se dokopal ke koupi první nové motorky,lehkýho adv dvouválce,který bude tím,o čem mraky z nás v garáži,na asfaltu či někde v terénu přemýšlelo,nebo dokonce snilo.Osobně jí beru jako splnění dalšího snu,či naplnění mé vize o motorce přesně pro mne.Yamaho,doufám,že neuděláš nějakou jobovku,když už jsme čekali takhle dlouho.

Frk
Už něco vím
Příspěvky: 95
Registrován: úte úno 23, 2016 7:40 am
Bydliště: Brno

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od Frk » ned čer 30, 2019 11:31 am

@ Flash ("prokluz spojky")
Nejsem si na 100% jistý, že mluvím o tom samém... Na T7 zkušebních kusech č.3 a č 11 jsme s kamarádem zaznamenali cuknutí při otevření plynu. Čím nižší otáčky motoru, tím se to projevuje výrazněji. Brzdíš, jedeš nějakou dobu se zavřeným plynem. A v okamžiku kdy plyn otevřeš, motor mírně trhne a pak jede. Uznávám, že to může být nepříjemné, protože v náklonu se může motorka na zadní gumě zavlnit. Je to takový pocit, jako by jsi měl volný řetěz, značně vymačkané gumy v rozetě a ještě další vůle někde v hnacím ústrojí a jak přidáš, tak se prvně všechno vymezí a pak to trhne motorkou. Ale to nejsou vůle, to je skutečně chování motoru. Mě je to známá věc. Pokud chci tento efekt eliminovat, tak používám dvě metody: 1) klidná jízda - plyn otvírám s citem a plynule, motor jde do tahu bez trhnutí. Nebo 2) dynamická jízda - lehce promáčknu spojku, vrknu plynem a pak můžu plyn hrubě otevřít, motor už zareaguje bez zaváhání. Vnímám to chování tak, že po nějaké době jízdy se zavřeným plynem (bez dávky paliva) se vstřikování potřebuje nějak "probrat zpátky k životu". Když je tohle chování na mašině s karburátory a vadí to někomu, tak si zvýší volnoběžnou dávku. Má to však druhou stránku, že motor při zavření plynu méně brzdí - dostává více paliva. Další možnost je dát otevřenější výfuk, to též pozitivně ovlivní) U T7 možnost hýbat s volnoběhem není, alespoň předpokládám. A všiml jsem si, že T7 při zavření plynu brzdí motorem statečně, takže mi to do sebe logicky zapadá. Dávka paliva je při zavřeném plynu malá (žádná?) a při otvírání plynu nastává nějaký přechodový stav. Tady hraje roli lankové ovládání škrtící klapky, což je případ T7. U motorů s plynem po drátě to je ošetřené - můžeš dělat s plynem psí kusy, ale klapku natáčí servo ovládané řídící jednotkou. Takže tam lze naprogramovat, jak má klapka reagovat, když prudce otočíš heftem (servo ji otevře pomaleji plynule) . Nevím jak kdo, ale já rád řídím sám a lankový plyn se mi líbí, k T7 pasuje lépe než plyn po drátě s pěti jízdními režimy :mrk

@ David323 ("jede odspoda... ")
Opět popisuji shodné dojmy moje a kamarádovy z jízdy na zkušební T7 č.3 a č.11. Obě motorky s originální koncovkou výfuku (ne Akrap). Motor CP2 je velice příjemný společník při jízdě na T7. Velmi málo mechanického hluku z rozvodů, minimální vibrace, příjemný zvuk z výfuku při hodně otevřeném plynu. Motor mi sedl, našel jsem v něm komfort i zábavu. Jakési "ALE" v mojí hlavě přišlo ve chvíli, kdy jsem se začal učit číst otáčkoměr. Mám moc rád budíky s ručkama. Otáčkoměr ve formě sloupečku na displeji není dobrý, to je ale jiné téma. Takže koukám na otáčky motoru, řadím různé kvalty. Zjišťuji, že když jedu tak, aby mě a zároveň motoru to bylo příjemné, nechodím pod cca 3.700 ot. Pokud jdu pod 3.500 ot, tak při hrubém otevření plynu už cítím nekulatost chodu podobnou "jednoválcovému kladivu". Pokud jdu od 3.000 ot, tak už to chce vyloženě s citem. (Mluvím o jízdě na vysoké kvalty 4. a víc.). Co chci říci tím svým "ALE" k pro mě velmi příjemném motoru - U takto koncipovaného motorky bych oželel něco ze špičky a naladil motor víc odspodu. Celou dobu, kdy jsem nekoukal na otáčkoměr, jsem si pocitově myslel, že ta hranice mě příjemných otáček je někde na 3.000. Ale následně jsem zjistil, že to je o 700 výše. Já to v širším pohledu chápu, motor CP2 osvědčeně jezdí původně v jinak zaměřené motorce, nebyla asi úplně chuť do něj rýpat, investovat další prostředky a navyšovat cenu pro zákazníka. Takže já to vidím na nějakou vkusnou homo-laděnou koncovku a ty moje příjemné otáčky tím posunu o 500 dolů :mrk A také to chce najet na motoru pár tisíc km. Nový motor (v záběhu) má více pasivních odporů a to se znatelně projevuje v ochotě "odspodu", kde celkově není tolik výkonu.

Shrnutí
Výše popsané vnímáme každý nějak po svém a tak nečekám, že budete všichni souhlasit. Běžte se svézt. Věřím, že někdo by tyhle výtky nezmiňoval, možná to ani nezaznamená. Pro mě toto nejsou důvody, proč bych se měl na T7 koukat skrz prsty. Co okolo nás je dokonalé? Vždyť spojkovat a vrknout plynem je základní dovednost jízdy, až to nebudu zvládat, pořídím si skůtr. Jestli motor točí při ustálené klidné jízdě 3.500 nebo 4.000 je mi u T7 jedno. Rychlé mrknutí na ten LCD sloupeček je stejně hrubě orientační, lepší je koukat na cestu a nad 500 otáčkami mávnout rukou. A mimochodem udržet motor v otáčkách je jedna ze základních věcí, co se dnes učí v autoškole. Až se na to nebudu cítit, víte co, skůtr :mrk
Mě T7 pasuje, jak je, s její koncepcí celkově souhlasím. Nechci nic zlehčovat, obě motorky č.3 a č.11 se v Karlovicích chovaly tak, jak píšu výše.

Dejte si na T7 pěknou, lehkou, laděnou koncovku výfuku a co jsem tady popsal, se znatelně vylepší. Nebo tenhle příspěvek celý škrtněme a shodněme se na tom, že jezdec má znát a umět ovládat svůj stroj se všemi jeho zvláštnostmi. A na tento svůj um pak být patřičně hrdý :P

SlavekTDM
Už něco vím
Příspěvky: 62
Registrován: čtv kvě 14, 2015 1:38 pm

Re: Yamaha XT 700 Ténéré - první svezení

Příspěvek od SlavekTDM » pon črc 01, 2019 7:53 am

Já jsem jezdil na čísle 12. Projevovalo se to až na trojku ve vyšších otáčkách (tipuju kolem 6ti a výš), vždy po přeřazení, přestože jsem si dával pozor, abych přidával plyn až s úplně uvolněnou spojkou. Ale jak říkám, v tom počasí jsem měl co dělat sám ze sebou.
Jinak zkoušel jsem jet na trojku i čtyřku od 2 tisíc a naprosto bez cukání v pohodě.

Odpovědět