Vyhrivane gripy

Když nevím jak se s něčím poprat nebo něco scháním
Odpovědět
TomasMutl
Začínám
Příspěvky: 36
Registrován: ned úno 12, 2017 12:40 pm
Bydliště: Šimanov
Kontaktovat uživatele:

Vyhrivane gripy

Příspěvek od TomasMutl » čtv úno 16, 2017 12:30 pm

Zdravim Vas, zalozim toto tema protoze jsem nemohl nic ktomu najit,pokud to nekde je tak smazu. A ted k problemu...
Koupil jsem gripy oxford a pan v prodejne mi povidal at je zapojim za klicek zapalovani a ne na baterku,vite nekdo kam a jak to pichnout nejlepe s fotkou,nerad bych neco odpalil elektrika neni moje silna stranka.
Dekuju

Uživatelský avatar
mi5
Zlepšuju se
Příspěvky: 411
Registrován: stř zář 25, 2013 9:29 pm
Bydliště: Praha

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od mi5 » čtv úno 16, 2017 1:19 pm

Mám udělaný pomocný relé od spinacka, kde je větev plus jen po zapnutí klicku.
Najdeš to zkoušením, nic složitého ale už si to přesně nepamatuji.

Uživatelský avatar
mara12
Začínám
Příspěvky: 11
Registrován: sob lis 21, 2015 4:45 pm
Bydliště: Tábor

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od mara12 » čtv úno 16, 2017 5:31 pm

Pokud mas ten novejsi typ, muzes je zapojit primo na baterku. Maji integrovanou ochranu proti vybiti. Kdyz nejni nastartovanej motor tak se po par minutach vypnou. Mam to zapojeny na tvrdo na baterku a nikdy nebyl problem.
91' XTZ 750 SuperTénéré
79' Honda CB 400N

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6651
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od jenik » pát úno 17, 2017 3:29 pm

mara12 píše:Pokud mas ten novejsi typ, muzes je zapojit primo na baterku. Maji integrovanou ochranu proti vybiti. Kdyz nejni nastartovanej motor tak se po par minutach vypnou. Mam to zapojeny na tvrdo na baterku a nikdy nebyl problem.
Bohuzel i ty nektere starsi mají ochranu proti vybiti
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Frk
Už něco vím
Příspěvky: 66
Registrován: úte úno 23, 2016 7:40 am
Bydliště: Brno

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od Frk » pát úno 17, 2017 10:33 pm

ZAPOJENÍ PŘÍMO NA BATERKU
+ máš všechny funkce automatického zapínání a uspávání ( kontrolka ECO ) viz návod ke gripům
- je to sice málo pravděpodobné, ale mohlo by dojít k poruše elektroniky gripů a tím vybití baterky v době odstávky mašiny

ZAPOJENÍ PO KLÍČKU PŘES RELÉ
+ máš jistotu, že po vypnutí klíčku nemáš na mašině žádný odběr z baterky
- po každém vypnutí klíčku se gripy dostanou do stavu vypnuto, ztrácíš výhody automatických funkcí, takže jsi část peněz utratil za něco, co nebudeš používat


Pokud máš chuť se něco nového naučit, pusť se do zapojení přes relé. Jistě máš v okolí někoho, kdo na Tebe dohlédne :nerd
Pokud se na to necítíš, zapoj to přímo na baterku. Nelze tvrdit o žádné z těchto dvou variant, že je jediná správná.


Já vsadil na jistotu se zapojením přes relé, jak výše píše mi5. A může se to hodit i pro další elektrické příslušenství.
Ovládací napětí pro relé ( sepne po zapnutí klíčku ) jsem si vzal z napětí pro spínač brzdového světla zadní brzdy, napíchl jsem se v patici pod nádrží.
Náklady na materiál počítej do 100 Kč.

TomasMutl
Začínám
Příspěvky: 36
Registrován: ned úno 12, 2017 12:40 pm
Bydliště: Šimanov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od TomasMutl » pát úno 17, 2017 10:42 pm

Dekuji za rady,rad bych to zapojil pres rele.
Muze to byt i relatko male z auta?
Teoreticky by to mohlo byt takhle....najdu drat nejaky silnejsi prurez co je po zapnuti klicku pod napetim a odnej povedu drat k relatku,vystup z rele dam na + gripu a minus nekam na kostru motorky nebo na minus baterie.diky

Frk
Už něco vím
Příspěvky: 66
Registrován: úte úno 23, 2016 7:40 am
Bydliště: Brno

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od Frk » sob úno 18, 2017 10:52 am

Koukám, že se orientuješ zdatně, takže to pro tebe bude příjemné odpoledne v garáži.
S průřezem drátu si nelámej hlavu. Relé má malinký odběr. Spíše si dej pozor, aby ten živý drát nereagoval na boční stojan, zařazení neutrálu, páčku spojky. Jestli můžu radit - spínač nožní brzdy je tutovka.
Mínus oxfordů napoj přímo na baterku očkem na oxford kabelu. Další mínus ještě potáhneš na relé.

Relé automobilové (https://www.gme.cz/autorele-relauto12v-30a)
Ostatní materiál ( https://www.gme.cz/faston-na-kabel-fzk- ... 1-5-2-5mm2 https://www.gme.cz/kryt-na-zasuvku-faston-fs63i25 https://www.gme.cz/teplem-smrstovatelna ... s-f0927f-5 https://www.gme.cz/kabelove-ocko-kss-r1-25-6 )

Doporučuji to celé pojistit ještě další pojistkou nebo dvěma. (https://www.gme.cz/pojistkovy-drzak-pro ... tku-fh-008). Jedno pouzdro osadíš pojistkou 2A a použiješ ho mezi živý drát a ovládací kontakt relé. Druhé pouzdro osadíš 10A a napojíš ho mezi plus baterky a hlavní přívod na relé. Sice je to pak chumel pojistek, ale vždycky hned poznáš, kde je problém, když něco někde neuděláš na 100%.
Bez těchto přidaných pojistek ti v případě průšvihu cinkne hlavní pojistka na původní kabeláži a mašina zastaví. Pak budeš přemýšlet, jestli je problém na relé a jeho zapojení nebo kdekoliv jinde na mašině.

Relé můžeš "uklidit" do krabičky (https://www.gme.cz/krabicova-rozvodka-65-x-65-x-33) a umístit třeba pod sedlo. Trochu se tím zamaskuje ten chumel drátů a do spojů nepůjdou nečistoty :P

Výhledově můžeš spínaný vývod relé použít ještě pro další příslušenství ( zásuvka pro mobily a navigace, voltmetr ). Akorát je potřeba sčítat ty ampéry a mít rezervu na pojistce hlavního přívodu relé.

TomasMutl
Začínám
Příspěvky: 36
Registrován: ned úno 12, 2017 12:40 pm
Bydliště: Šimanov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od TomasMutl » sob úno 18, 2017 1:45 pm

Mockrat dekuji a zkusim se stim poprat :)

TomasMutl
Začínám
Příspěvky: 36
Registrován: ned úno 12, 2017 12:40 pm
Bydliště: Šimanov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od TomasMutl » ned úno 19, 2017 4:06 pm

Jeste se zeptam zda je nutnost to zapojit pres spinaci rele

Frk
Už něco vím
Příspěvky: 66
Registrován: úte úno 23, 2016 7:40 am
Bydliště: Brno

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od Frk » pon úno 20, 2017 8:20 am

Jde o velikost proudu ( příkon spotřebiče ). Hefty berou při plném výkonu až 4A ( příkon asi 50W ). Když se dívám na ty tenké drátky a nevalné konektory na své 25 let staré vráně, je mi jasné, že si nemohu dovolit někam do elektrické sítě pověsit dalších 50W. Co si dovolím bez obav, je připojit ovládání relé, to je cca 0,17A ( 2W ).

Takže pokud by jsi zapojil hefty bez relé po klíčku, sosáš z nějakého drátu 50W, kdežto při použití relé sosáš jen 2W, a těch výkonových 50W jde samostatným drátem od baterky. Jinými slovy - bez relé po klíčku se bude někde nějaký kabel nebo konektor nadměrně přehřívat, naopak při použití relé si mašina vůbec nevšimne, že máš připojeno něco navíc.

Opakuji, že nebude chyba, pokud Oxfordy připojíš přímo na baterku tak, jak uvádí manuál. Tedy ovladač bude stále pod proudem i bez zapnutí klíčku. Renomovaný výrobce to takto zkonstruoval a není důvod mu nedůvěřovat. Že já a někteří další máme relé, ber třeba tak, že máme chuť si hrát s elektrikou :nod

Naopak CHYBA bude, pokud zapojíš hefty na nějaký drát živý PO ZAPNUTÍ KLÍČKU a provedeš to BEZ RELÉ.

Víš co, já Ti to rozhodnu.
Zapoj to dle návodu napřímo. Nemusíš nic řešit. Našroubuješ očka na baterku, pojistku tam máš. Hezky to připáskuj a jezdi. Jestli při provozu narazíš na jediný důvod, proč to takto nechceš, příští zimu si uděláš relé.

TomasMutl
Začínám
Příspěvky: 36
Registrován: ned úno 12, 2017 12:40 pm
Bydliště: Šimanov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhrivane gripy

Příspěvek od TomasMutl » pon úno 20, 2017 7:54 pm

Hotovo zapojeno pres rele a dokonce mi to i funguje,pripojil sem na to i volt metr,vs chodi jeste to vyvazu a zase slozim,
Diky za rady a vysvetleni.

Odpovědět