Seřízení ventilů

Když nevím jak se s něčím poprat nebo něco scháním
Odpovědět
kupahousek
Začínám
Příspěvky: 38
Registrován: pon led 17, 2011 7:19 pm
Bydliště: Broumov

Seřízení ventilů

Příspěvek od kupahousek » ned bře 18, 2012 12:58 pm

Ahoj, potřeboval bych poradit.
Dostal jsem se k seřizování ventilů a snažil změřit vůle a podařilo se mi do té mezery, kam se vkládá měrka, nacpat jen část té měrky, nacpu jí tam jen kousek, rozhodně ji neprostrčím. Neprostrčím středem té mezery žádnou celou měrku. Ani u jiného ventilu
Jak to správně změřit? Má tam skrz tu mezeru projít volně celá měrka?
Motor mám nastavený na rysce T
Díky

Fox13
Všeználek
Příspěvky: 1354
Registrován: pon dub 27, 2009 10:20 am
Bydliště: Dašice, Pardubický kraj

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Fox13 » ned bře 18, 2012 1:43 pm

kupahousek píše:Ahoj, potřeboval bych poradit.
Dostal jsem se k seřizování ventilů a snažil změřit vůle a podařilo se mi do té mezery, kam se vkládá měrka, nacpat jen část té měrky, nacpu jí tam jen kousek, rozhodně ji neprostrčím. Neprostrčím středem té mezery žádnou celou měrku. Ani u jiného ventilu
Jak to správně změřit? Má tam skrz tu mezeru projít volně celá měrka?
Motor mám nastavený na rysce T
Díky
tobě tam nejde žádná tloušťka měrky?
1.než jdeš měřit vůle ventilů tak měrku namaž olejem (pujde lehčejc)
2.pokud tam nedostaneš měrku např. 0,20 tak zkus slabší třeba 0,15 atd. stále dolů
3.měrka by tam měla jít zasunout trochu ztuha
4.pokud tam nejde vůbec žádná tak máš buď blbě nastavený motor nebo nemáš už žádnou vůli což je špatné ( hrozí podpálení ventilů)

Wiblyz
Všeználek
Příspěvky: 1224
Registrován: úte srp 12, 2008 10:25 pm
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Wiblyz » ned bře 18, 2012 2:38 pm

Je mozny, ze to nenastavujes na rysce T pro mereni ventilu, ale na rysce pro zapalko?
Yamaha TT600S 4LW 1996 in white and blue

kupahousek
Začínám
Příspěvky: 38
Registrován: pon led 17, 2011 7:19 pm
Bydliště: Broumov

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od kupahousek » ned bře 18, 2012 3:32 pm

To by i bylo možný :-) Je ta ryska pro zapalování pod stejným šroubkem jako pro ventily? Jo, odpovím si, koukám do manuálu a ta na zapalování, to jsou ale 2 rysky a ventily "T", je to tak?
No ale náhoda je blbec...večer na to kouknu.
No měrky jsem měl namaštěný, nedostal jsem tam žádnou úplně, ani 0,05

Uživatelský avatar
spritz
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 520
Registrován: stř bře 03, 2010 7:01 pm
Bydliště: Italia, Fiumicello (Grado)

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od spritz » ned bře 18, 2012 3:33 pm

Nastav si vacky tak, aby boli spickami od seba a piesty v hornej uvrati (ryska T viditelna v okienku pod srobovacim kruhovym vickom u altiku)
A postupuj ako pise FOX
"Testicula tacta omnia mala fugant..."

Uživatelský avatar
spritz
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 520
Registrován: stř bře 03, 2010 7:01 pm
Bydliště: Italia, Fiumicello (Grado)

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od spritz » ned bře 18, 2012 3:37 pm

A ta moto jazdila??? Slo to nastartovat???
Ak tam nejdu mierky, tak to mas na meranie blbo nastavene, alebo HOOOODNE SPATNE VOLE na ventiloch.
Skor si myslim, ze to mas blbo nastavene, lebo vsetkych 10 ventilov nemoze byt tak moc mimo rozsah nastavenia - to by ta moto nesla, strielalo a prskalo by to.
"Testicula tacta omnia mala fugant..."

Uživatelský avatar
spritz
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 520
Registrován: stř bře 03, 2010 7:01 pm
Bydliště: Italia, Fiumicello (Grado)

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od spritz » ned bře 18, 2012 3:38 pm

SORRY KAMO, az teraz vidim, ze hovorime o jednobuchu, omluvam sa , o tom viem prd.
"Testicula tacta omnia mala fugant..."

Wiblyz
Všeználek
Příspěvky: 1224
Registrován: úte srp 12, 2008 10:25 pm
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od Wiblyz » ned bře 18, 2012 4:55 pm

Jo a ses si jistej tim, ze je altik XTZ :angel ? Ja to taky nenastavuju na na rysce T, protoze ji tam nemam, mam II na zapalko a I se sipkou nahoru a to je u mne horni uvrat. Kazdopadne to jde videt i okem, kdyz tocis altikem, tak je videt jak se ti otviraj a zaviraj ventily a kdy jsou v horni uvrati, je to cejtit i na kompresi. Muzes mit spodek motoru nebo altik klidne z XT nebo TT.Nebo pokud to nastavis tak, aby byl motor ve fazi vyfuku, tak budes mit zavreny saci ventily a plne otevreny vyfukovy, pak se nechaj ty dva nastavit a opacne, kdyz budes mit polohu sani, tak muze nastavit saci ventily.

e: bavime se o jednovalci, ze jo?
Yamaha TT600S 4LW 1996 in white and blue

Uživatelský avatar
spritz
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 520
Registrován: stř bře 03, 2010 7:01 pm
Bydliště: Italia, Fiumicello (Grado)

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od spritz » pon bře 19, 2012 1:07 pm

Tak potom musis na to klasicky - strcit tycku do valca a tocit klukou (v smere rotacie klulky, t.zn. dopredu) az kym tu hornu uvrat nenajdes.
Mas horne uvrate dve - ta spravna je vtedy, ked mas vacky spickami od seba!!!
Ja mam na atliku T-cko - to je horna uvrat (TOP), Myslim, ze na XTcku to bude podobne.
"Testicula tacta omnia mala fugant..."

kupahousek
Začínám
Příspěvky: 38
Registrován: pon led 17, 2011 7:19 pm
Bydliště: Broumov

Re: Seřízení ventilů

Příspěvek od kupahousek » pon bře 26, 2012 9:41 pm

Děkuji za pomoc, problém byl mezi mozkem a rukama.
ŠPATNĚ nastavená ryska, bylo to na rysce statoru, lezla jen jedna čárka.
Jen trénink dělá mistry :D

Odpovědět