kovany pist-prox

Podělte se s ostatními o zkušenosti
Odpovědět
tibor1266
Začínám
Příspěvky: 48
Registrován: pát led 14, 2011 10:45 pm

kovany pist-prox

Příspěvek od tibor1266 »

ahoj,mate někdo zkušenost z kovanym pistem.Jde motor lepe do otaček?

jenik
Site Admin
Příspěvky: 7089
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: kovany pist-prox

Příspěvek od jenik »

tibor1266 píše:ahoj,mate někdo zkušenost z kovanym pistem.Jde motor lepe do otaček?
Zkusenosti jsou, ale zalezi jakou kompresi zvolis?
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

tibor1266
Začínám
Příspěvky: 48
Registrován: pát led 14, 2011 10:45 pm

Re: kovany pist-prox

Příspěvek od tibor1266 »

takže uprava komprese je nuta?jinak byto bylo asi bez vysledku,tim padem bude motor asi vice trpět.Oklik se zmeši životnost mtoru asi budeš vědět?

mira008
Už něco vím
Příspěvky: 117
Registrován: stř říj 01, 2008 8:19 pm

Re: kovany pist-prox

Příspěvek od mira008 »

Říká se, že kovaný písty jsou tvrdší, tím pádem se víc dře válec.

Fox13
Dobrovolný přispěvatel 2020
Dobrovolný přispěvatel 2020
Příspěvky: 1367
Registrován: pon dub 27, 2009 10:20 am
Bydliště: Dašice, Pardubický kraj

Re: kovany pist-prox

Příspěvek od Fox13 »

mira008 píše:Říká se, že kovaný písty jsou tvrdší, tím pádem se víc dře válec.
teoreticky :) by se píst neměl válce vůbec dotýkat, ale mělo by to běžet jen po pístních kroužkách ...takže by to nemělo mít vliv na opotřebení.....proto se opotřebením dělá ve válci hrana která je kus pod vrcholem válce je to místo kam doběhnou pístní kruhy v horní úvrati .....jakmile se začne píst třít větší plochou o válec tak dochází k přidření pístu, když se demontuje píst z dobře fungujícího motoru tak na něm není skoro stopa po dotyku s válcem ...pokud se mýlím tak mě klidně opravte

jura
Už něco vím
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 07, 2010 1:56 pm
Bydliště: Zlín

Re: kovany pist-prox

Příspěvek od jura »

mira008 píše:Říká se, že kovaný písty jsou tvrdší, tím pádem se víc dře válec.
K jedinému dotyku pístu a válce dochází v horní úvrati kdy si píst lehce klepne o stěnu válce. A to myslím jen u centrických klikových mechanismů, většina motorů má klikový mechanismus excentrický. Pokud dochází ke tření válce a pístu, tak už zadíráš motor.

K tématu:
Teoreticky by se měl motor vytáčet lépe, pač kované písty budou pevnější a při stejné velikosti jako původní lehčí. V praxi to dost možná ale nepoznáš, pač neuvádíš do pohybu jen písty, ale celý klikový mechanismus, který je daleko těžší než písty samotné. Navíc pokud bude hmotnost nových pístů o hodně jiná než hmotnost původních, tak riskuješ poškození motoru, vývažky na klice a vyvažovací hřídel počítá s původní hmotností.

Tohle byla teorie, praxe ukazuje, že ty motory fungují ikdyž v nich vyměníš půlku věcí za díly z jiného modelu, viz. Jeník :)

jenik
Site Admin
Příspěvky: 7089
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: kovany pist-prox

Příspěvek od jenik »

jura píše:
mira008 píše:Říká se, že kovaný písty jsou tvrdší, tím pádem se víc dře válec.
K jedinému dotyku pístu a válce dochází v horní úvrati kdy si píst lehce klepne o stěnu válce. A to myslím jen u centrických klikových mechanismů, většina motorů má klikový mechanismus excentrický. Pokud dochází ke tření válce a pístu, tak už zadíráš motor.

K tématu:
Teoreticky by se měl motor vytáčet lépe, pač kované písty budou pevnější a při stejné velikosti jako původní lehčí. V praxi to dost možná ale nepoznáš, pač neuvádíš do pohybu jen písty, ale celý klikový mechanismus, který je daleko těžší než písty samotné. Navíc pokud bude hmotnost nových pístů o hodně jiná než hmotnost původních, tak riskuješ poškození motoru, vývažky na klice a vyvažovací hřídel počítá s původní hmotností.

Tohle byla teorie, praxe ukazuje, že ty motory fungují ikdyž v nich vyměníš půlku věcí za díly z jiného modelu, viz. Jeník :)
Pockej u "babci" alias XT600Z jsem mel jen WISECO pist :sun
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

tibor1266
Začínám
Příspěvky: 48
Registrován: pát led 14, 2011 10:45 pm

Re: kovany pist-prox

Příspěvek od tibor1266 »

dik všem za odpovědi.

Odpovědět