TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Adventure doplňky na XTZ

Moderátor: Malý Venoušek

Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 78
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza »

Nevím, jestli jste si všimli diskuse na cenduro.cz nebo offmoto.com o výrobě tripmasteru.
Už máme hotovo a kdyby to někoho zajímalo, tak to píšu i sem.

Jak to funguje a co to umí viz. https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing
Displej OLED 55×28mm je vidět na přímém slunci a ve tmě svítí jako běžná palubkovka.

Hliníkový box vodotěsný 85×65×25mm , podobně řešené dálkové ovládání, vodotěsné membránové klávesnice.
Včetně dálkového ovládání se to dá dodat za 2500 korun.

Boxík: https://lh5.googleusercontent.com/-EHUQ ... ster3D.jpg
Základní deska: https://lh4.googleusercontent.com/-I7fd ... -deska.jpg
Schémátko pro elektroniky: https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing

U další verze bude možnost mít to v menší krabičce. Já jsem to chtěl primárně na hrazdu řídítek vedle roadbooku "malý Čížek"
pro info: ICO má rozměr 93×47×30mm
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com
jenik
Site Admin
Příspěvky: 7168
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jenik »

tyfoza píše:Nevím, jestli jste si všimli diskuse na cenduro.cz nebo offmoto.com o výrobě tripmasteru.
Už máme hotovo a kdyby to někoho zajímalo, tak to píšu i sem.

Jak to funguje a co to umí viz. https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing
Displej OLED 55×28mm je vidět na přímém slunci a ve tmě svítí jako běžná palubkovka.

Hliníkový box vodotěsný 85×65×25mm , podobně řešené dálkové ovládání, vodotěsné membránové klávesnice.
Včetně dálkového ovládání se to dá dodat za 2500 korun.

Boxík: https://lh5.googleusercontent.com/-EHUQ ... ster3D.jpg
Základní deska: https://lh4.googleusercontent.com/-I7fd ... -deska.jpg
Schémátko pro elektroniky: https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing

U další verze bude možnost mít to v menší krabičce. Já jsem to chtěl primárně na hrazdu řídítek vedle roadbooku "malý Čížek"
pro info: ICO má rozměr 93×47×30mm
To cumim, fakt machr!!!

http://www.cenduro.cz/forum/viewthread. ... &pid=39795
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.
jura
Už něco vím
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 07, 2010 1:56 pm
Bydliště: Zlín

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jura »

Ahoj, fakt skvělá práce, předvídám tomu velký komerční úspěch. Vlákno jsem sledoval na cenduru a už jsem se tam i registroval, abych ti mohl položit pár otázek, ale když už jsi to napsal i tady, tak se poptám na svém "domovském" fóru.

První otázka se týká čidla tachometru: Budete spolu se zařízením dodávat nějaké ověřené a funkční čidlo tachometru pro nás, kdo máme staré krámy s mechanickým náhonem ?

Další otázka se týká rozšíření funkcí. Pro mně osobně by bylo ideální tvoje zařízení tak jak je, plus aby obsahovalo otáčkoměr a vstup pro teplotu chladicí kapaliny, či oleje. Klidně i jako separátní krabičku. Byla by možnost něco takového v případě zájmu více lidí vyrobit ?
Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 78
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza »

Mrkněte v diskusi na cenduro.cz je tam i video.
http://www.cenduro.cz/forum/viewthread. ... post_40567

Teď nově přibylo nastavení rozsahu napětí viz. str. 2 a 5 tady:
https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing

pro Jura: čidlo za ty peníze k tomu nebude, ale jsou dobrá čidla cca za 500korun. Však já mám přední kolo tady z XTZ 750 :)
Tady je můj senzor tachometru: https://picasaweb.google.com/1122697043 ... redirect=1
Co se týká dalších funkcí, tak v plánu to je a vyrobit to jde tady. Ale už to nebude jakoby ICO, čili tripmaster a pár funkcí navíc, ale už to bude IMO čili náhrada kokpitu. A to by už chtělo další displej, kde by se zobrazovaly otáčky atd. Zamyslím se nad tím a napíšu sem.

Vstup pro čidlo teploty motoru/oleje je v plánu, ale nevím jak dát to čidlo na zátku pro nalívání oleje...

Kdo by měl zájem, tak dostupné to bude až v květnu.
Zatím bude rallye test atd.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com
jura
Už něco vím
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 07, 2010 1:56 pm
Bydliště: Zlín

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jura »

Jasně nemyslel jsem za ty peníze, čidlo by bylo pochopitelně za příplatek. Šlo mi jen o to, aby bylo funkční a kompatibilní s vaším počítačem.

O IMO bych měl určitě zájem, Touratech je za moc peněz, vaše řešení by bylo hádám levnější. K tomu čidlu teploty oleje.. Touratech to dává do vypouštěcího šroubu, má různé velikosti závitů a dokonce jsou ty čidla za rozumnou cenu, takže by možná šlo jít touhle cestou.
Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 78
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza »

jura píše:Jasně nemyslel jsem za ty peníze, čidlo by bylo pochopitelně za příplatek. Šlo mi jen o to, aby bylo funkční a kompatibilní s vaším počítačem.

O IMO bych měl určitě zájem, Touratech je za moc peněz, vaše řešení by bylo hádám levnější. K tomu čidlu teploty oleje.. Touratech to dává do vypouštěcího šroubu, má různé velikosti závitů a dokonce jsou ty čidla za rozumnou cenu, takže by možná šlo jít touhle cestou.
No s čidlem teploty oleje počítáme už teď, je tam na to konektor.
Nápad s připojením na vypouštěcí šroubek je skvělý, to jsem nevěděl, to je normální šroub, zkusím si s tím pohrát.
Čidla máme, jenom šlo o to umístění.

Zatím ten můj/náš AST umí pro závody tripmaster a trackmaster
a pro běžný provoz má tachometr, venkovní teplotu, dvě počitadla kilometrů, voltmetr a upozornění na poruchu dobíjení baterie.
Na tom místě, kde je teď venkovní teplota by se dala přepnout buď venkovní teplota nebo teplota oleje.
Mrkni na str. 6 tady k aktuálnímu návodu:
https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing

Co se týká třeba otáčkoměru atd - tak předpokládám, že k otáčkoměru nevede lanko, ale nějaká elektrika. Tady by bylo jednodušší udělat další displej speciálně jenom pro otáčkoměr, dalo by se to dát do krabice s tím AST, stejně ta krabička hliníková je zakázková kusová výroba, takže by se udělala větší krabička, kde by byla díra na další displej - OLED 35x18mm za 360,- ten co máme teď na AST má 55×28mm a stojí 560,-
Takže by se udělal jenom další displej s čipem, který by pouze zobrazoval ty otáčky. To by se dalo zvládnout, ale musel by to někdo zaplatit.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com
jenik
Site Admin
Příspěvky: 7168
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jenik »

tady je jeden projekt, ktery asi bohuzel skoncil....

http://www.motorkari.cz/forum-detail/?f ... d=18&pgr=9
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.
Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 78
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza »

No jo, tak to někdy s projekty chodí.
Já jsem s tím začal 3.3. s tím, že potřebuju TRIPMASTER, abych mohl 13.4. jet rallye podle itineráře. (RBM2013, o kterém se dozvěděl tady na fóru!) Větší ambice jsem neměl. Na offmoto kdosi psal, že by to mělo mít i počítadlo kol na trati. Pak jsem si uvědomil, že to bude na motorce namontované pořád, tak by to mohlo něco dělat, když zrovna nejedu rallye. A tak to vzniklo.
Je 25.3. máme to komplet vyrobené, naprogramované a odladěné a 30.3. to montuju na motorku. Ve verzi 1.0 z toho vyrostl slušný palubní počítač, umí to ty věci na závody plus tachometr a věci pro běžný provoz.
Máme dva kusy na ručně vyrobené základní desce a na konci dubna přijde první série 10ks desek z Číny.

Důležité je, že všechny režimy jsou jasně oddělené, takže když potřebuješ tripmaster, tak se ti do toho nebude motat nic jiného. A tváří se to jako jednoúčelovka pro rallye. A když pojedeš z rallye, přepneš si to na běžný provoz NO RACE a máš z toho jednoduchý tachometr/teploměr/voltmetr.

Tahle to vypadalo 17.3. ještě bez grafiky a jenom základní TRIPMASTER/TRACKMASTER
Pod displeje jsou 4 tlačítka - PLUS/NULL/MINUS/MODE
ale na dálkového ovládání máš jenom 3 tlačítka - PLUS/NULL/MINUS, takže si to za jízdy omylem nepřepneš. Musíš zmáčknout to MODE na tom zařízení. Na dálkáči je ta stejná membránová klávesnice ale má jenom 1,2,3.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com
jura
Už něco vím
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 07, 2010 1:56 pm
Bydliště: Zlín

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jura »

Ano, přesně tak jsem si to s tím čidlem teploty představoval.

K tomu otáčkoměru .. skoro každá motorka, až na jawu 353, to má řešeno přes nějaké dráty. Otázka je jak to vyřešit.

První řešení by mohlo být takové, že by jsi vzal originální signál a připojil by si jej do počítače. Tady je problém v tom, že každá motorka má jiný rozsah otáček a tak by musel uživatel zjistit jaké hodnoty napětí či proudu mu lezou z drátů při daných otáčkách, dejme tomu volnoběžných a pak nějakých vyšších. Tyto hodnoty by pak zadal do počítače a počítač by je dopočítal, tak aby otáčky odpovídaly realitě.

Druhou možností je omotat kolem zapalovacího kabelu drát a počítat impulzy indukovaného napětí či proudu, nebo co to tam vzniká.

Tohle všechno už asi víš, otázkou je, co je pro tebe jednodušší naprogramovat.

A k tomu zaplacení vývoje.. napiš mi do SZ co by to všechno obnášelo a možná se nějak domluvíme.
Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 78
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza »

Jura: Já měl Kawu GPZ 550, rok 1981 a do otáčkoměru vedlo lanko z motoru a do tachometru taky.
Pokud je tam nějaká elektrika, tak se změří co tam je a na míru se naprogramuje, co to má zobrazovat.
Peníze zatím neřešme, raději přesně urči, co by to obnášelo.
Co všechno to musí umět.

Jestli správně rozumím, tak - zůstal by AST 1.0 tak jak je, tripmaster/trackmaster/no race. Měl bys tam tachometr, teplotu atd.
přibyl by k tomu další displej - buď do stejného boxu, jenom by se zvětšil a nebo bys měl prostě boxy dva a byl by tam další displej
a další procesor, který by řešil ty věci, co by tvoje IMO do kokpitu mělo umět.

Otáčkoměr? Lze změřit co posílá a podle toho zobrazovat číslo a nebo vzrůstající dílky jako "hlasitost".
Menší displej je levnější. Dávat něco jiného než OLED asi nemá smysl, je sice fakt drahý, ale je vždycky perfektně vidět a nemusíš řešit podsvícení, svítí sám, co pixel to LEDka, to je OLED. V noci je to nádhera.

zobrazoval hodnoty nějaký čidel - palivo v nádrži? rezervu?

a dál?
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com
jura
Už něco vím
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 07, 2010 1:56 pm
Bydliště: Zlín

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jura »

Víš co, nechám si to projít hlavou a až budu mít ujasněné co všechno tam potřebuju, tak se ti ozvu. Může být ?
Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 78
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza »

jura píše:Víš co, nechám si to projít hlavou a až budu mít ujasněné co všechno tam potřebuju, tak se ti ozvu. Může být ?
Jasně, přesně tak. Popřemýšlej. Připojovat čidla lze, displej umí 20 snímků za vteřinu a je plně grafický, takže opravdu to může kreslit a zobrazovat cokoli.
Já jsem musel udělat tohle https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing
a tohle https://docs.google.com/file/d/0B-IBT7w ... sp=sharing
abych si ujasnil zadání toho, co a jak to má umět.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com
bonnyes
Dobrovolný přispěvatel 2020
Dobrovolný přispěvatel 2020
Příspěvky: 918
Registrován: stř říj 26, 2011 2:06 pm
Bydliště: Blšany u Loun
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od bonnyes »

Tyfe, to je skutečně parádní věc :yes
Plameňák
Zlepšuju se
Příspěvky: 236
Registrován: sob črc 14, 2012 7:06 pm

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od Plameňák »

Klobouk dolů :clap , móóc pěkná práce a kdy bude k mání. Ještě tak udělat elektronickej Roadbook to by byl mazec.
Yamaha Super Tenere 750 r.v.1991, r.v.1996
Je jedno na čem jezdíš, hlavní je, že to má dvě kola a řídítka
Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 78
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza »

Na RMB2013 13.4. tomu dám do těla. Kdo tam budete nebo pak na T.K.C. nebo na Krocanovi - můžete si s tím pohrát naživo. Reálně teď budou dva kusy, jeden na mém Stromu a druhý takový testovací na večery ba stůl s generátorem pulsů, aby bylo vidět jak to funguje a mohli jste si to osahat.
Na konci dubna přijde z Číny prvních 10ks základních desek a pak už by chodili do pár týdnů, takže reálně dostupné to bude v květnu.
Zkusím pak posbírat nějakou hromadnou objednávku.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com
Odpovědět