Zadní 18" kolo

Adventure doplňky na XTZ

Moderátor: Malý Venoušek

Wiblyz
Všeználek
Příspěvky: 1224
Registrován: úte srp 12, 2008 10:25 pm
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní 18" kolo

Příspěvek od Wiblyz »

Jendo mas recht - bude to problem, ikdyz technicka se da "nejak" udelat, tak v pripade nehody po posouzeni likvidatorem to 100% odnese. Ted k tomu kolu samotnymu. Pro nas normalni smrtelniky je rozdil mezi 17" a 18" zadnim kolem tak maximalne v sirsim vyberu obuti. Pri jizde to nikdo z nas nepozna. Skoro bych si troufnul tvrdit, ze malo kdo z nas pozna jizdne rozdil 19" a 21" predniho kola. Jezdil jsem na Tigerovi a kamarad jezdil dlouhy leta Slona a projel uplne to samy na 17"/19" jako jini na 18"/21". V prvnim pripade je to rukama, pak podvozkem a vahou a az nakonec clovek neprojede kvuli malymu kolu. Pravda, vzhledem k fyzikalnim vlastnostem to je urcite lepsi, ale s nasema vykonama si troufam tvrdit, ze to pozname maximalne na lepsim vyberu obuti, ale pozor! 140/80 - 18 je endurovej rozmer. Kdyz pomineme ruzny TT, TE a XR, ktery maj porad plny maximalne 150 kg hmotnosti, tak ho jezdej prevazne endura do 130 kg a to je "metrakovej" rozdil proti ST. Ne ze by se ta guma zrovna zbortila, to asi ne, kdyz se budou dodrzovat tlaky, ale urcite bude ta guma seredne rychle mizet a u spuntu bude sklon k deformacim a kvuli vykonu asi i k vytrhavani. A na ty udaje uvadenejch rozmeru - sirka a vejska v mm, bych asi moc nesazel. Dost jsme s gumama laborovali a kazdej si to znaci jak chce.
Yamaha TT600S 4LW 1996 in white and blue
Uživatelský avatar
Edíí
Zlepšuju se
Příspěvky: 360
Registrován: pát zář 09, 2011 11:23 pm
Bydliště: Praha 5, Hlubočepy
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní 18" kolo

Příspěvek od Edíí »

:yes Moc hezky napsáno. Já to bral čistě z pohledu vejde/nevejde.
Kdysi, no dobrých 30 let zpět, jsem na čízu kupoval jeté drapáky 4,75"/18 za 50/kus. Na výšku to bylo dobré, ale na pravé straně, kvůli řetězu, jsem u některých typů musel vzít pilku a přiříznout boční špunty. Na trhu byly jen hladké hadice, nebo špunty na cros. Mašina jela tak do stovky a o nějakém rychlostním indexu se nikomu ani nezdálo! :D Až později se objevil tzv polodrapák, špunty menší a blíže u sebe. Nechat se zastavit, tak to znamenalo odevzdat techničák. Celkem mne honili autem pětkrát a ani jednou nechytli. :finger Jééé, to byly časy....dnes hodiny dumáš nad výrobcem a typem...měli jsme ho.no, ale vše bylo mnohem jednoduší! :rofl
Kdo chce, najde způsob. Kdo nechce, najde důvod.
Wiblyz
Všeználek
Příspěvky: 1224
Registrován: úte srp 12, 2008 10:25 pm
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní 18" kolo

Příspěvek od Wiblyz »

Osobne si myslim, ze pokud se 140/80-18 vejde a nebude skrtat, tak to nebude platit pri plnym propruzeni. Kdyz uz bych tam teda dal tu 18" kolo, tak bych tam dal 140/80-18 nejakou FIM ( a mozna i 130/80-18 ) - ta se tam vejde dobre. Je hroznej rozdil vejsky samotnyho plaste pro ostry nasazeni a homologovany FIM enduro gumy. V podstate to samy plati i u sirky gumy - ostra guma ma vetsi uhel bocniho vedeni a vetsi spunty a je timpadem znatelne sirsi. Pise se to takhle hezky, ale je potreba to jednou videt a pak clovek pochopi, ze neni 140/80-18 jako 140/80-18. Ja mel na maly Tenere 150/70-17 a jak fungoval central, tak ta guma sebrala stenu od bocniho kasliku, ale jinak to znat nebylo. Tady u ty zmeny z 17" na 18" bude nejvetsi problem predni zuzeni kyvny vidlice a jestli to nebude skrtat i nekde pod sedackou, kdyz dojde na vetsi propruzeni.
Yamaha TT600S 4LW 1996 in white and blue
Plameňák
Zlepšuju se
Příspěvky: 236
Registrován: sob črc 14, 2012 7:06 pm

Re: Zadní 18" kolo

Příspěvek od Plameňák »

Díky za Vaše názory, ale teď budu hlavně řešit jak zprovoznit to devítikilo ataky sem to řešil s kámošem a ten mi řek to samí co vy, že za jízdy nepoznám jestli tam mám 17" nebo 18" kolo a pojišťovna kotroluje hloubku vzorku a název gumy, rozměr sem zatím neviděl řešit , když u nás likvidujou škodu a to na autě u kterýho platí opravu. Na tom co zavinilo nehodu koukaj, jestli nejsou sjetý gumy a platnou STK.
Yamaha Super Tenere 750 r.v.1991, r.v.1996
Je jedno na čem jezdíš, hlavní je, že to má dvě kola a řídítka
Odpovědět