Podařilo se mi dopátrat pěkných fotek modelového vývoje Dakarských speciálů Yamaha tak se podělím. Nejzajímavější je 4-válec FZ 750 vůbec jsem o něm nevěděl a čuměl na něj jak z jara ;-)
1986 - XT600 TENERE
1986 - FZ750 TENERE
1989 - YZE750 TENERE
1991 - YZE750 T SUPER TENERE
1995 - XTZ850 R
MotoTraveller píše:Fachčej, mělo by se to zobrazovat
Fachcej , diky
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera admin Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné , ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.
Tady je video FZ 750, je to do dnes výkonově nepřekonaný enduro. Četl sem o něm, že ho ho bylo problém uřídit, jak bylo výkoný. Postavit tak enduro s motorem z R1, jenom by byl problém jí zlegalizovat. Jediná možnost by byla individuální stavba, přes výzkumák a to je pěkně drahý. http://www.youtube.com/watch?v=VXIQTyl48Nw http://www.youtube.com/watch?v=YYg1rW1qO6g
Yamaha Super Tenere 750 r.v.1991, r.v.1996
Je jedno na čem jezdíš, hlavní je, že to má dvě kola a řídítka
Jsem o tom ctyrvalu taky cetl - zkusim ten clanek najit. Prej ta masina mela akorat silenej vykon, ale jinak byla hrozne tezka, nezatacela a celkove byla v tech podminkach spis nebezpecna.
In 1985, Jean Claude Olivier, famous enduro rider and ex-President of Yamaha Motorsports France, created a prototype to race in the desert, starting from the 4-cylinder inline engine used on the FZ 750. This bike would begin at the Rally of the Pharaohs of that year, but due to some structural failure of the frame in the steering area, the project was modified and returned to the following year.
In 1986, in fact, the bike was modified reinforcing the frame and finally the FZT 750 saw the light partecipating to the 1986 edition of the Paris Dakar. Using the Genesis engine allowed to this bike to supply about 100 hp, but resulted in a significant increase in weight (nearly 300 Kg) and a reduction in maneuverability.
Not yet satisfied by the performances of the 750cc Genesis engine, in 1987 Olivier arranged a new version of the FZT using a 900cc engine, but due to high vibrations even this project was soon shelved: the following year, in fact, Olivier recurred to the various agonistic appointments with a more traditional Yamaha 750 YZE moved by a classic water cooled single cylinder engine. [zdroj: http://www.fz750.it/content/fzfamous/fz ... hp?lng=ENG]
Wiblyz píše:... jinak byla hrozne tezka, nezatacela a celkove byla v tech podminkach spis nebezpecna.
Super hezky se to tu doplňuje . Je skvělé, že se dá v dnešní době dohledat Dakarská historie a historie vývoje těchto a jiných motorek jsou to krásné stroje. Můj sen je také si někdy postavit "alá dakarský speciál" a začít s ním jezdit soutěže ale kdo ví jak to dopadne. Dohledat tak někde fotky a údaje vyrobených dakarských prototypů nejenom Yamaha a udělat galerku to by byla paráda.