Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Vo cem? Vo čemkoliv, připomínky, podněty..

Moderátoři: Malý Venoušek, Fox13

Odpovědět
Radus88
Dobrovolný přispěvatel 2019
Dobrovolný přispěvatel 2019
Příspěvky: 1104
Registrován: ned kvě 15, 2011 7:57 am
Kontaktovat uživatele:

Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Příspěvek od Radus88 » čtv říj 31, 2019 6:11 pm

Na ebay jsem si objednal zátku s možností přitáhnout si pružinu. Jeden kluk co začal jezdit amaterský rally mi poradil místo té vrchní trubky co je v předním tlumiči tam dát pružinu.
On sám tam prý dal pružinu z jawa pionýr 21.-) a funguje to. Prý je to progresivnější a motorka se nepotápí

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=117366

co si o tom myslíte? jinak pružinu jsem vyrobil ze staré pružiny z xtz
Přílohy
xtz 2.png
xtz.jpg

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6919
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna

Re: Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Příspěvek od jenik » pát lis 01, 2019 12:47 pm

A co progresy?
Jeník - Boh dažďa - na počest Sinnera
admin
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Radus88
Dobrovolný přispěvatel 2019
Dobrovolný přispěvatel 2019
Příspěvky: 1104
Registrován: ned kvě 15, 2011 7:57 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Příspěvek od Radus88 » pát lis 01, 2019 4:56 pm

Progresy uz mam

Frk
Už něco vím
Příspěvky: 95
Registrován: úte úno 23, 2016 7:40 am
Bydliště: Brno

Re: Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Příspěvek od Frk » sob lis 02, 2019 10:51 am

Radku, můžeš mi, prosím, změřit, jak dlouhá je ta originál trubka nad pružinou?
Můj názor na náhradu trubky pomocí další pružiny:
Dle foto vidím, že jsi pružinu udělal ve stejné délce jako trubku. Zatímco trubka je pevná, přídavná pružina se už při montáži stlačí a bude tím pádem kratší než původní trubka. Takže hlavní pružina ve vidlici bude mít menší předpětí, celkově to bude měkčí, bude se více potápět. Pokud by jsi chtěl zachovat stejnou světlou výšku, přídavná pružina bude muset být delší než trubka. Přidáním pružiny (namísto trubky) vlastně přidáváš závity pružiny, to znamená, že změkčuješ. Aby jsi přitvrdil, musíš tam natlačit té přídavné pružiny tolik, aby se hlavní pružina stlačila více, než s původní trubkou. Ale zas to nepřepísknout. To je na dlouhé experimentování s nejistým výsledkem.
Logické je nechat pevnou trubku a použít ta víčka s možností nastavení předpětí, můžeš to ladit jemně a snadno se vrátit do výchozího nastavení. Přídavnou pružinu namísto trubky bych si tam nedal, její účinek je pro mě nečitelný.
Ta nastavitelná víčka jsou bezva nápad :yes

Radus88
Dobrovolný přispěvatel 2019
Dobrovolný přispěvatel 2019
Příspěvky: 1104
Registrován: ned kvě 15, 2011 7:57 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Příspěvek od Radus88 » sob lis 02, 2019 1:59 pm

Frk píše:
sob lis 02, 2019 10:51 am
Radku, můžeš mi, prosím, změřit, jak dlouhá je ta originál trubka nad pružinou?
Můj názor na náhradu trubky pomocí další pružiny:
Dle foto vidím, že jsi pružinu udělal ve stejné délce jako trubku. Zatímco trubka je pevná, přídavná pružina se už při montáži stlačí a bude tím pádem kratší než původní trubka. Takže hlavní pružina ve vidlici bude mít menší předpětí, celkově to bude měkčí, bude se více potápět. Pokud by jsi chtěl zachovat stejnou světlou výšku, přídavná pružina bude muset být delší než trubka. Přidáním pružiny (namísto trubky) vlastně přidáváš závity pružiny, to znamená, že změkčuješ. Aby jsi přitvrdil, musíš tam natlačit té přídavné pružiny tolik, aby se hlavní pružina stlačila více, než s původní trubkou. Ale zas to nepřepísknout. To je na dlouhé experimentování s nejistým výsledkem.
Logické je nechat pevnou trubku a použít ta víčka s možností nastavení předpětí, můžeš to ladit jemně a snadno se vrátit do výchozího nastavení. Přídavnou pružinu namísto trubky bych si tam nedal, její účinek je pro mě nečitelný.
Ta nastavitelná víčka jsou bezva nápad :yes
To co píšeš je celkem logické. Řešil jsem to s tím klukem z motorkářů a jak říkáš on udělal tu pružinu delší, že to sotva zavřel. Originál trubka měří 110 mm. Já jsem si ji nechal zkrátit na soustruhu na 100 mm abych měl tu možnost ještě štelovat maticí přepětí pružiny. To jsem musel udělat protože víčko se zavitel je o 12 mm delší, tak abych měl možnost to vůbec utáhnout. až to složil dopíšu nějaký info o chování.

Frk
Už něco vím
Příspěvky: 95
Registrován: úte úno 23, 2016 7:40 am
Bydliště: Brno

Re: Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Příspěvek od Frk » sob lis 02, 2019 5:01 pm

Jestli máš a prodáš, rád koupím origo trubky.

Radus88
Dobrovolný přispěvatel 2019
Dobrovolný přispěvatel 2019
Příspěvky: 1104
Registrován: ned kvě 15, 2011 7:57 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava předních tlumičů na XTZ 750

Příspěvek od Radus88 » sob lis 02, 2019 8:07 pm

Mam ale v druhych tlumicich je tobkus nerezove roury

Odpovědět