STK 2016

Vo cem? Vo čemkoliv, připomínky, podněty..

Moderátoři: Fox13, Malý Venoušek

Fox13
Všeználek
Příspěvky: 1347
Registrován: pon dub 27, 2009 10:20 am
Bydliště: Dašice, Pardubický kraj

STK 2016

Příspěvek od Fox13 » pon úno 22, 2016 8:45 am

Ahoj všem.
Objevují se informace, že od roku 2016 nebudou na STK tolerovány žádné neoriginální, nehomologované doplňky a úpravy (padáky, nosiče kufrů, plexi, atd.). Prý bude muset mít vše homologaci a stav bude porovnáván s origo fotografií stroje od výrobce (sice si nedokážu moc představit kde ji oficiálně seženou).
Jak jsme byli zvyklý že to nějak projde, nebo že tam máme známého prý taky padá, protože díky kamerám na STK technici nebudou riskovat jakýkoliv problém.
Prosím pište sem zkušenosti s STK v roce 2016.
Myslím že pokud by to byla náhodou pravda, tak by zkušenosti ostatních mohli být přínosné i pro ostatní. Pokud se tyto informace nepotvrdí jenom lépe.
Doufejme že je to jen nafouknutá bublina, protože jestli ne tak máme všichni problém.¨
PS: pište zkušenosti jen z letošního roku 2016. Z let předešlých jsou nám informace vcelku k ničemu.

Uživatelský avatar
Flash
Všeználek
Příspěvky: 1111
Registrován: pon kvě 17, 2010 11:50 am
Bydliště: Žamberk

Re: STK 2016

Příspěvek od Flash » pon úno 22, 2016 9:23 am

něco o tom psal Tomáš z touratechu, tak přeposílám jeho názor k problematice:
Je to konkrétně specifikované v prováděcím předpisu k té direktivě EC. Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých. Tam platí jiná direktiva zaměřená na ochranu chodců při čelním nárazu a prakticky žádný ochranný prvek v přední části jakéhokoliv vozidla neodpovídá té regulaci. Alespoň tak nám to vysvětloval na školení nějaký člověk z GTU ze Stuttgartu. Je to platné od roku 2009. Z pohledu direktivy 2002/24/EC u motorek není podstatné, co je na motorce namontované pokud to nepřesahuje vnější rozměry vozidla (v tomhle případě dané šířkou řídítek). Takže rámy na kufry, padací rámy - pokud to není širší víc než řídítka a je to vyrobené v souladu s tím nařízením tak to schválí na COC bez výhrad. Dříve to platilo i o kufrech (pevně připevněné schránky na zavazadla nesměly přesahovat nejširší místo motocyklu bez nich a to i v případě topcase, kde topcase nesměl přesahovat vršek plexi a do rozměrů se nepočítaly boční nebo motorové ochranné rámy a zpětná zrcátka), od roku 2003 je změna a v principu to platí jen pro kufry, které jsou demontovatelné jen s použitím nářadí nebo jsou pevnou součástí motocyklů a neplatí to pro zavazadla, která se dají odejmout s použitím zámků apod. Montáž pomocí zámků, háků, závěsných mechanismů, čepů - není považovaná za za "pevné" z pohledu věty "všechny části vozidla a zejména všechny pevně připevněné komponenty rozšiřující do stran, nesmí přesáhnout rozměr daný dvěma paralelními linkami s podélnou osou vozidla..." plus obecné omezení 3.1.1. : 4m délka, 1m šířka pro mopedy, 2m pro ostatní vozidla, výška 2.5m.
Takže skutečně podle platných zákonů ve všech zemích EU můžeš provozovat motorky s kufry, které se dají demontovat bez použití nářadí i když přesahují ty dvě linky protnuté koncem řídítek. Rámy samotné nesmí ten obrysový obdélník překročit a musí mít určité stanovené radiusy a není na ně potřeba žádné EC značení ať jsou od výrobce motorky nebo kohokoliv jiného. Vzhledem k harmonizaci zákonů v rámci EU stačí, když je výrobek schválený v jednom členském státu a automaticky to platí pro všechny. I kdyby někdo chtěl CE značku třeba na sedla nebo na cokoliv kromě těch 21 vyjmenovaných kategorií výrobků z direktivy evropské komise, tak neexistuje prováděcí předpis, jak by mu jí někdo mohl vydat. V případě motorek se CE týká jen elektrických a elektronických komponent (světla a jednotlivé součásti světel včeně parabol, vypínače, jakékoliv řídící jednotky, atd.), cokoliv natlakovaného včetně pneumatik, komponentů vstřikování paliva... a především výrobků osobní ochrany a od letošního roku prakticky všeho, co má motocyklista na sobě (boty, rukavice, bunda, kalhoty, helma...). Nevím, jestli to nařízení už platí nebo teprve platit bude, na školení jsem byl vloni v létě a říkali, že to začne platit v roce 2016 ale nevím kdy. Do té doby se to týkalo jen ochranných prostředků (personal protective equipment) - chrániče např. Letos to bude na všechno co má člověk na sobě. A kromě toho je ještě certifikace [E.]/(e.) Vydávají se na to certifikáty pro konkrétního výrobce v konkrétní zemi (číslo za e značí tu zemi kde to bylo vydané). Všechno vydané do roku 2002 (myslím) je neplatné a e/E značka je povinná pro: motorová vozidla bez ohledu na to, jestli jde o auta, motorky... ale ne jejich doplňky s vyjímkou: čehokoliv elektrického (včetně světel a jejich součástí), zrcátek, pneumatik, kol, brzd, klaksonů, zabezpečovacích zařízení, veškerých skleněných výrobků pro automobilové použití a výfuků a jejich součástí. Tam je to požadované i když nejde o vozidlo jako takové ale jeho doplněk nebo příslušenství. O tomhle celkem nic detailního nevím, to je jiná agenda a nebyli jsme na to školení a vím jen tenhle rámec, co nám řekli v rámci školení CE. Je to víceméně záležitost pro výrobce vozidel jako takových a výrobce elektroniky. Takže třeba na tripmasterech, které vyrábí Touratech i pro silniční použití máme tu CE a e značku a v krabici kopii certifikátu, na verzích pro závodní účely není. U výfuků co děláme, je kopie certifikátu taky a taky tam jsou ty značky atd. Kdo se tím chce podrobně zabývat, tak se všechno dá najít na http://europa.eu/index_en.htm ale je to příšerný, protože jeden dokument odkazuje na další a ten na další atd.
If you see the flash, it's already too late ! :-D

Uživatelský avatar
mi5
Zlepšuju se
Příspěvky: 409
Registrován: stř zář 25, 2013 9:29 pm
Bydliště: Praha

Re: STK 2016

Příspěvek od mi5 » pon úno 22, 2016 9:42 am

Ahoj, já půjdu na technickou začátkem dubna, protože v březnu mi končí na obou motorkách technická. Bmw projde dle mého bez problémů, ale 750 má padáky(samodomo) a nosiše kufrů(heavydutys). Netuším jak to vůbec dopadne a začínám se bát nejhoršího, například s řidítky mi nikdo není schopen poradit, jak se mám k tomu postavit. V TP je šířka 815mm, ale já nemám origo řidítka a ty nový co jsem koupil mají 810mm bez heftů. S heftama(vyhřívaný) to má bez chráničů rukou cca 817mm. To má jako ty nový řitítka uříznout aby to mělo těch 815mm? Jsou to pěkný dementi co ty nahoře vymyslely, že to není možný. Aby se člověk bál vůbec vyjet a všechno měl schválený do puntíku.

madylko
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 818
Registrován: pát úno 17, 2012 10:33 am
Bydliště: Mírová u Karlových Varu

Re: STK 2016

Příspěvek od madylko » pon úno 22, 2016 12:35 pm

No ty vole...v květnu jdu taky na stk tak jsem na to zvědavej...
Pište tedy kolegové postřehy at víme na co se připravit.

tomtener
Zlepšuju se
Příspěvky: 338
Registrován: úte črc 07, 2015 12:07 pm
Bydliště: Racková

Re: STK 2016

Příspěvek od tomtener » pon úno 22, 2016 1:38 pm

u nas na technicke jim vzdy stacilo ze to sviti troubi a brzdi, v nejhorsim se daji padaky a drzaky dolu pri technicke, zas tak bych se toho nebal..., zkusim zjistit u znameho...

Uživatelský avatar
mi5
Zlepšuju se
Příspěvky: 409
Registrován: stř zář 25, 2013 9:29 pm
Bydliště: Praha

Re: STK 2016

Příspěvek od mi5 » pon úno 22, 2016 2:31 pm

Super, budu rád za bližší info :)

Fox13
Všeználek
Příspěvky: 1347
Registrován: pon dub 27, 2009 10:20 am
Bydliště: Dašice, Pardubický kraj

Re: STK 2016

Příspěvek od Fox13 » pon úno 22, 2016 3:21 pm

tomtener píše:u nas na technicke jim vzdy stacilo ze to sviti troubi a brzdi, v nejhorsim se daji padaky a drzaky dolu pri technicke, zas tak bych se toho nebal..., zkusim zjistit u znameho...
Přesně tyhle odpovědi jsem nechtěl. To jak to bylo všichni víme, já chci aby sem lidi vkládali aktuální informace jak to funguje teď.
Jinak máš pravdu, že nám nezbude nic jiného a budeme muset všechny tyhle věci sundávat. Ale ono se to týká třeba u mě i neoriginálních sklopných zrcátek, neorigo předního štítu, atd.
Neber to nijak osobně, ale chci aby tu byly smysluplné a aktuální informace.¨
No uvidíme jak horké to bude, proto jsem psal pište zkušenosti z letošního roku.

Radus88
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 990
Registrován: ned kvě 15, 2011 7:57 am
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

Příspěvek od Radus88 » pon úno 22, 2016 5:07 pm

Já jsem byl v září 2015 a už měl kecy že nemám štítek podle norem ČR. Říkám mu, že tento štítek je originál a on, že musí být jiný. Na originál štítku není VIN a decibely hluku. Takže mi řekl at si nechám nějaký vytisknout v reklamce. Dále koukal na E na světlech a blinkrech. Na výfuk ani padáky s držáky nic neřekl.

Uživatelský avatar
MotoTraveller
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 822
Registrován: sob čer 28, 2008 8:52 am

Re: STK 2016

Příspěvek od MotoTraveller » úte úno 23, 2016 10:33 am

Foxi až mu řekneš, že máš přední plégo s odpaďáku z hypermarketu tak umře smíchy :-D. Je ale otázkou kdo ti to pak dodělá, protože započatou STK ti prý musí dodělat stejnej čkověk :-D. Jinak MI5 centimetr na řidítkách nikdo řešit nebude, chtěj taky vydělat prachy a měření všech věcí by jim zabralo moc času. Co se týká CE na to jsem zvědavej, ale mně končí STK až koncem roku tak budu zatím jen sledovat příspěvky.

madylko
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 818
Registrován: pát úno 17, 2012 10:33 am
Bydliště: Mírová u Karlových Varu

Re: STK 2016

Příspěvek od madylko » stř bře 16, 2016 3:14 pm

Dnes jsem byl na STK s autem,a rovnou jsem se přeptal kámoše technika co tam pracuje na co se mám připravit že mě za měsíc končí STK...
Takže asi takto: Doporučil mi veškeré neoriginální díly s motorky sundat,takže padáky dolů,držáky kufrů dolu,přídavný světla dolu a vše neorigo prostě zdemontovat.Budou se držet originálních fotografií motorek,a co bude vyčnívat budou zkoumat.Takže to vypadá na pěkný peklo.Ptal jsem se ho i na výfuk kterej mám laděnej bez homologace a taky pravil že na píču..Tak jsem tedy zvědav jak dopadnu..

Uživatelský avatar
mi5
Zlepšuju se
Příspěvky: 409
Registrován: stř zář 25, 2013 9:29 pm
Bydliště: Praha

Re: STK 2016

Příspěvek od mi5 » stř bře 16, 2016 3:27 pm

Já sleduji bmw fórum a tam byla zmíněná nová pravidla, podle kterých snad mají teď od března fungovat STK. Co je do rozměrů řídítek, tak by to měli nechat být snad i bez homologace. Výfuk musí mít teď homologaci vždycky, ale to já mám origo. Za 14 dní jdu taky, tak bude sranda :D

madylko
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 818
Registrován: pát úno 17, 2012 10:33 am
Bydliště: Mírová u Karlových Varu

Re: STK 2016

Příspěvek od madylko » stř bře 16, 2016 3:32 pm

Tak dej vědět jak jsi dopadl...asi to bude na každý stanici jinak,ale uvidíme....jak říkám,u nás tam dělá můj kámoš,a doporučil mi to vše oholit.Nebudu to asi zbytečně pokoušet a prudit.. Na poslední kontrole jsem byl se vším,a bez jakýhokoliv problému..ale teď bude vše jinak..

Radus88
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 990
Registrován: ned kvě 15, 2011 7:57 am
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

Příspěvek od Radus88 » stř bře 16, 2016 5:49 pm

Takže si jako stahnou fotku z googlu.-) :rofl na originál výfuku je jen číslo ne? není tam E?
Jestli je to jak říkáte tak dopoledne demontáž a odpoledne montáž... Na tenerce jsou E jen na světlech a blinkrech jinak nikdě, tak jsem zvědavý podle čeho se chtěj držet. JInak bacha na štítek už vloni měl kecy že tam není VIN a hlučnost a to já ho mám originál.

madylko
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 818
Registrován: pát úno 17, 2012 10:33 am
Bydliště: Mírová u Karlových Varu

Re: STK 2016

Příspěvek od madylko » pát dub 22, 2016 8:19 am

Tak včera jsem se zastavil u nás na STK ukázat Teneru před technickou,a technik mi říkal at sundám jen mřížku na světla a přídavný světla...jinak vše ostatní je prej v klidu..

Uživatelský avatar
mi5
Zlepšuju se
Příspěvky: 409
Registrován: stř zář 25, 2013 9:29 pm
Bydliště: Praha

Re: STK 2016

Příspěvek od mi5 » pát dub 22, 2016 11:14 am

Já byl u nás na STK před 14 dny s bmw a bez podobnému. Tohle jsem čekal, že projde v pohodě. Uvidím co tenerka :)

Odpovědět