TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Adventure doplňky na XTZ

Moderátor: Malý Venoušek

Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 77
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza » úte led 14, 2014 3:19 am

Plameňák píše:Tyfe, já nevím proč si stěžuješ, dyť je to moc pěkný. Prosim tě, jak sou dlouhý kabely, protože já mám TraiTech a ten stoji za starou belu a pořád zlobí a hlavně má krátký kabely, takže se nedá namontovat jinam než na řídítka. Takže ho nechám na starej motorce a na novou si vezmu ten od tebe.
Kabely jsou dlouhé tak, jak mně řekneš aby dlouhé byly. Je to kusovka, takže každý dostane délku kabelů jakou si napíše.
Z Trailtech se dá k AST připojit dálkové ovládání, pokud ti ten ovladač vyhovuje.

ad stěžování - to bylo takové postesknutí. Já jsem profesí „ajťák“ a když vidím pěkný model v počítači a pak tu vyfrézovanou realitu, tak mně to někdy potěší víc a někdy méň.
Naposledy upravil(a) tyfoza dne úte led 14, 2014 3:30 am, celkem upraveno 1 x.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com

Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 77
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza » úte led 14, 2014 3:29 am

jenik píše:Tyfe, jak mas reseny konektory a pripadne pripojeni na CANbus?
konektory jsou buď klasické cinch, bohatě stačí - můžou se přetáhnout vulkanizační páskou
nebo volitelně vodotěsné - tyhle jsou super: http://cz.farnell.com/jst-japan-solderl ... WPF-VSLE-S

Na klasické cinche se chystá test, kdy kabely utopíme ve vodě a uvidíme, co se stane. Údajně by se nemělo stát nic, ale dokud to neuvidím, tak neuvěřím. Pak přisypeme sůl a když to vydrží hodinu utopené bez problémů, tak o ty cinch konektory přestanu mít strach.

CANbus? myslíš jako někde se napíchnout na elektroniku motorky? To jsem neřešil, má to být univerzální a autonomní zařízení. Aby to šlo dát na velkou motorku i na lehkou krosku...
Dneska jsem viděl v krámě počitadlo motohodin za 2750 korun ! a tento náš krámeček palubní počítačíček ty motohodiny počítá tak nějak sám a navíc. Měli v tom motoshopu tam i hodiny na motorku za 700 a teploměr za 300 korun... Když to sečtu, tak jsem rád, že mám to svoje AST :dance
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6430
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna :-)

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jenik » úte led 14, 2014 7:45 am

tyfoza píše:
jenik píše:Tyfe, jak mas reseny konektory a pripadne pripojeni na CANbus?
konektory jsou buď klasické cinch, bohatě stačí - můžou se přetáhnout vulkanizační páskou
nebo volitelně vodotěsné - tyhle jsou super: http://cz.farnell.com/jst-japan-solderl ... WPF-VSLE-S

Na klasické cinche se chystá test, kdy kabely utopíme ve vodě a uvidíme, co se stane. Údajně by se nemělo stát nic, ale dokud to neuvidím, tak neuvěřím. Pak přisypeme sůl a když to vydrží hodinu utopené bez problémů, tak o ty cinch konektory přestanu mít strach.

CANbus? myslíš jako někde se napíchnout na elektroniku motorky? To jsem neřešil, má to být univerzální a autonomní zařízení. Aby to šlo dát na velkou motorku i na lehkou krosku...
Dneska jsem viděl v krámě počitadlo motohodin za 2750 korun ! a tento náš krámeček palubní počítačíček ty motohodiny počítá tak nějak sám a navíc. Měli v tom motoshopu tam i hodiny na motorku za 700 a teploměr za 300 korun... Když to sečtu, tak jsem rád, že mám to svoje AST :dance
Myslim ti "uzasnou" vec co maji Brambory, ze nemaji pojistky ale system CANBUS, tzn. ze ta elektronika hlida co je kde pripojene a zajistuje do toho stavu. Jako muj pripad - i pres to, ze jsem si koupil originalni redukci na pripojeni GPSky a zapojil ji tam kde ma byt, musel jsem udelat manualni vypinac napajeni, protoze CANBUS mi stale napajel traficko (12V-5V) od GPSky, takze jsem po par dnech mel mrtvou baterku :S . Zlata S10 nebo Kacena!
Jeník
admin http://www.supertenere.cz :-)
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 77
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza » úte led 14, 2014 9:25 am

Tak o tom slyším prvně. AST bych přidrátoval někde za spínačku. Až otočíš klíčkem, ať se to zapne.
Kam si to kdo přilepí, tam to bude. Lidi na lehkých kroskách chtějí, aby AST byla ready to race a tím myslí, aby se samo zaplo když to nastartují a vyplo se to samo, když to bude pár minut chcíplé... Podivnost, která se dá vyřešit jedním spínačem a ten oni odmítají. Že by na to museli myslet, aby to vypnuli, že by to nebylo ready to race... Tak se řeší kousek zvlášť elektroniky, který to bude ovládat...
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6430
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna :-)

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jenik » úte led 14, 2014 9:41 am

tyfoza píše:Tak o tom slyším prvně. AST bych přidrátoval někde za spínačku. Až otočíš klíčkem, ať se to zapne.
Kam si to kdo přilepí, tam to bude. Lidi na lehkých kroskách chtějí, aby AST byla ready to race a tím myslí, aby se samo zaplo když to nastartují a vyplo se to samo, když to bude pár minut chcíplé... Podivnost, která se dá vyřešit jedním spínačem a ten oni odmítají. Že by na to museli myslet, aby to vypnuli, že by to nebylo ready to race... Tak se řeší kousek zvlášť elektroniky, který to bude ovládat...
Tak to by me zajimalo, jak to u novejsich Bramobor zapojit - http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network http://canbuskit.com/what.php

Vypinac je napytel :cool
Jeník
admin http://www.supertenere.cz :-)
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 77
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza » úte led 14, 2014 9:51 am

jenik píše:
tyfoza píše:Tak o tom slyším prvně. AST bych přidrátoval někde za spínačku. Až otočíš klíčkem, ať se to zapne.
Kam si to kdo přilepí, tam to bude. Lidi na lehkých kroskách chtějí, aby AST byla ready to race a tím myslí, aby se samo zaplo když to nastartují a vyplo se to samo, když to bude pár minut chcíplé... Podivnost, která se dá vyřešit jedním spínačem a ten oni odmítají. Že by na to museli myslet, aby to vypnuli, že by to nebylo ready to race... Tak se řeší kousek zvlášť elektroniky, který to bude ovládat...
Tak to by me zajimalo, jak to u novejsich Bramobor zapojit - http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network http://canbuskit.com/what.php

Vypinac je napytel :cool
Asi su hlópé, ale to jako nemůžeš připojit třeba ke světlám? Nebo někam, kde je spínačkou spínané místo? Třeba kokpit taky není pod proudem pořád, ne?
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6430
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna :-)

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jenik » úte led 14, 2014 10:45 am

tyfoza píše:
jenik píše:
tyfoza píše:Tak o tom slyším prvně. AST bych přidrátoval někde za spínačku. Až otočíš klíčkem, ať se to zapne.
Kam si to kdo přilepí, tam to bude. Lidi na lehkých kroskách chtějí, aby AST byla ready to race a tím myslí, aby se samo zaplo když to nastartují a vyplo se to samo, když to bude pár minut chcíplé... Podivnost, která se dá vyřešit jedním spínačem a ten oni odmítají. Že by na to museli myslet, aby to vypnuli, že by to nebylo ready to race... Tak se řeší kousek zvlášť elektroniky, který to bude ovládat...
Tak to by me zajimalo, jak to u novejsich Bramobor zapojit - http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network http://canbuskit.com/what.php

Vypinac je napytel :cool
Asi su hlópé, ale to jako nemůžeš připojit třeba ke světlám? Nebo někam, kde je spínačkou spínané místo? Třeba kokpit taky není pod proudem pořád, ne?
Tak to nevim, mam to jeste v zaruce, takze nechci o ni prijit :cry
Jeník
admin http://www.supertenere.cz :-)
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

Plameňák
Zlepšuju se
Příspěvky: 220
Registrován: sob črc 14, 2012 7:06 pm

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od Plameňák » stř led 22, 2014 9:28 pm

Canbus je taková mrcha, která hlídá odběr v dané sekci (funguje místo pojistek a u R 1200 GS to umí zablokovat motorku, že nejde nastartovat) a pokud k danej větvi připojíš něco na víc, tak to může hlásit chybu, nebo danou věc odpojí.
Yamaha Super Tenere 750 r.v.1991, r.v.1994, r.v.1996
Je jedno na čem jezdíš, hlavní je, že to má dvě kola a řídítka

Uživatelský avatar
tyfoza
Už něco vím
Příspěvky: 77
Registrován: čtv říj 18, 2012 11:43 pm
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od tyfoza » úte úno 11, 2014 9:58 pm

Zdar všem! Chci se podělit o veselou zkušenost. Na tripmaster AST potřebujeme 4–8 měkkých krytek, vodotěsných na tlačítka. Takové čepičky dole s osazením. Tož našel jsem 18 firem, které se něčím podobným zabývají, jestli nemají něco podobného v sortimentu, že by se frézování přizpůsobilo tomu jejich výrobku a pokud nemají, tak jsem poptával výrobu 1000 kusů těch čepiček. Realita je krušná, v sortimentu to přímo nikdo nemá. Výrobu nacenili všichni podobně na 8 korun za kus, jenom se lišilo jestli forma na to bude stát 22000 nebo 29000 korun. Našel jsem jednu firmičku z Ústí nad Labem, kde si vakuově lijí sami takové podobné čepičky ze silikonu. Borec jich udělá deset za den. Kilo silikonu na to lití stojí asi 900 korun a prodávají ty čepička za 25korun kus. Ale 1000 mně jich nevyrobí... Uff. Tož jsme šli vlastní cestou nevyšlapanou. Já jsem lis nikdy ani neviděl, kolega elektronik taktéž. Do hotové smontované formy jsme vyfrézovali novou vložku, do které přímo teče ten plast. Celkový náklad na výrobu té věci - materiál, frézování, vyhazovače vyšel na 3200 korun. Prostě za pusu. Hodina práce lisu stojí asi 350 korun, a kilo polyuretanu stojí 80 korun. Máme vylisovaných tisíc kusů a bylo to za den. Oranžové pro KTMky, černé pro ostatní.
vložka do formy viz. https://lh5.googleusercontent.com/-YrwS ... epicky.jpg

Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com

jenik
Site Admin
Příspěvky: 6430
Registrován: stř led 31, 2007 8:19 am
Bydliště: Praha humna :-)

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od jenik » stř úno 12, 2014 8:07 am

tyfoza píše:Zdar všem! Chci se podělit o veselou zkušenost. Na tripmaster AST potřebujeme 4–8 měkkých krytek, vodotěsných na tlačítka. Takové čepičky dole s osazením. Tož našel jsem 18 firem, které se něčím podobným zabývají, jestli nemají něco podobného v sortimentu, že by se frézování přizpůsobilo tomu jejich výrobku a pokud nemají, tak jsem poptával výrobu 1000 kusů těch čepiček. Realita je krušná, v sortimentu to přímo nikdo nemá. Výrobu nacenili všichni podobně na 8 korun za kus, jenom se lišilo jestli forma na to bude stát 22000 nebo 29000 korun. Našel jsem jednu firmičku z Ústí nad Labem, kde si vakuově lijí sami takové podobné čepičky ze silikonu. Borec jich udělá deset za den. Kilo silikonu na to lití stojí asi 900 korun a prodávají ty čepička za 25korun kus. Ale 1000 mně jich nevyrobí... Uff. Tož jsme šli vlastní cestou nevyšlapanou. Já jsem lis nikdy ani neviděl, kolega elektronik taktéž. Do hotové smontované formy jsme vyfrézovali novou vložku, do které přímo teče ten plast. Celkový náklad na výrobu té věci - materiál, frézování, vyhazovače vyšel na 3200 korun. Prostě za pusu. Hodina práce lisu stojí asi 350 korun, a kilo polyuretanu stojí 80 korun. Máme vylisovaných tisíc kusů a bylo to za den. Oranžové pro KTMky, černé pro ostatní.
vložka do formy viz. https://lh5.googleusercontent.com/-YrwS ... epicky.jpg

Dost dobry!!! Je videt ze na to jdete profesionalne :clap :clap :clap
Jeník
admin http://www.supertenere.cz :-)
Nepište mi SZ s prosbou o radu, pokud to není důvěrné :), ale nahoďte nové téma. Ti,kteří neposlali ani korunu na provoz fora a ničím tady nepřispívají (čtenáři),tak by se měli zamyslet,jestli to není trapný.

bonnyes
Vím čím dál tím víc
Příspěvky: 911
Registrován: stř říj 26, 2011 2:06 pm
Bydliště: Blšany u Loun
Kontaktovat uživatele:

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od bonnyes » úte bře 04, 2014 11:09 pm

Táaakže jedno AST je u me doma. Trochu se popasovat se zapojenim (nastesti Tyf myslel na to, že AST budou zapojovat lamy a vložil ochranu na přepólování) a juchů probudit krabičku k životu. Zřejmě první tenerka s timto palubním kompem. Prozatim nechám budíky, než se sžijem. Dojmy odpresentuji. Tyfovi poděkování..

Obrázek

somath1977
Dobrovolný přispěvatel 2017
Dobrovolný přispěvatel 2017
Příspěvky: 43
Registrován: stř črc 29, 2015 6:51 pm

Re: TRIPMASTER AST 1.0, vlastně je to palubní počítač

Příspěvek od somath1977 » sob dub 29, 2017 10:31 pm

Držím palce, ať to super valí..sleduji průběžně a již spořím..:D

Odpovědět